توصیه حجت‌الاسلام پناهیان:

زیارت کنید و زود برگردید

یک استاد حوزه به زائران توصیه کرد بخاطر حجم جمعیت در مراسم پیاده‌روی اربعین بعد از زیارت کشور عراق را ترک کنند، تا مجال زیارتِ زائران دیگر فراهم باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در مسیر پیاده‌روی اربعین به زائران توصیه کرد کسانی که به زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) می‌آیند زود برگردند، تا دیگران هم بتوانند از فرصت زیارت بهره‌مند شوند.

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه، به اقتضای جمعیت بسیار فراوان اربعین باید آداب زیارت برایمان تغییر کند. روایت داریم که می‌فرماید: زیارت کن و زود برگرد. امروز این روایت ضرورتش بیشتر شده است. من تقاضایی داشتم، که پیشنهاد خیلی از مومنین بود. کسانی که اینبار برای اربعین به زیارت می‌آیند، زود برگردند و مجال برای حضور دیگران باقی بگذارند.

به گفته وی، استاندار کربلا گفته شاید امسال تا ۳۰ میلیون نفر زائر به کربلا برسد. یکی از آداب زیارت بعد از زیارت زود منصرف شدن و بازگشتن است. این آداب در این ایام ضرورت بیشتری می‌یابد. یعنی زیارت کربلا مانند زیارت مشهد نباشد، که زائران به مدت سه روز یا یک هفته به زیارت بروند، تا بهره معنوی کامل را ببرند. اینجا با زیارت مختصر باشند و برگردند؛ هرچند دلشان در کربلا و حرم باقی بماند و خداوند روزی‌مان قرار دهد، که غیر از اربعین هم در کربلا حضور پیدا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۴ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
ممنون از روشنگری شما بزرگواروعزیز
آخرین اخبار