ارائه خدمات ۶۶ موکب آذربایجان‌شرقی به زائران خارجی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از خدمات رسانی تعداد ۶۶ موکب این استان به زائران اربعین حسینی از کشور‌های خارجی و همسایه خبر داد.

 حجت الاسلام محمود حسینی در جریان بازدید از موکب‌های مستقر در مبادی وروردی و خروجی آذربایجان شرقی به سمت عراق، گفت: این موکب‌ها در مناطقی از شهر‌های عجب شیر، ایلخچی، آذرشهر، بناب و ملکان که در مسیر تردد زوار داخلی و خارجی از جمله از کشور‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارند، استقرار یافته و به مسافران کربلا خدمات ارئه می‌کنند.

وی با اشاره به استقرار تعداد ۶۵ موکب آذربایجان شرقی در مناطق مرزی و همچنین کشور عراق و مسیر‌های منتهی به کربلای معلی، افزود: بیشترین تمرکز موکب‌های استان در مسیر نجف به کربلا است، به طوری که بیش از ۴۰ موکب آذربایجان شرقی در این مسیر مستقر هستند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: تعدادی از مواکب اعزامی از آذربایجان شرقی نیز در شهر‌های سلیمانیه، کاظمین و سامرا استقرار پیدا کرده و علاوه بر این، زائران تردد کننده از مرز‌های مهران و تمرچین نیز از خدمات موکب‌های آذربایجان شرقی در این مبادی مرزی استفاده می‌کنند.

وی گفت: برخی از این مواکب علاوه بر ارائه خدمات معمول و مرسوم رفاهی شامل اسکان و توزیع غذا بین زوار اربعین، در زمینه انجام اقدامات و ارائه خدمات فرهنگی نیز فعال هستند و حتی برخی موکب‌های برپا شده نیز با رویکرد صرف فرهنگی فعالیت می‌کنند.

حسینی اضافه کرد: فعالیت این موکب‌های فرهنگی از این منظر حایز اهمیت است که باید در ایام اربعین بُعد معرفتی و تبیینی فرهنگ قرآنی و عاشورایی مکتب سیدالشهدا (ع) در کنار شور حسینی این تجمع میلیونی شیعیان جهان مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار