افتتاح مجتمع گردشگری در زاهدان

مجتمع گردشگری و بوم‌گردی آیلار با ۱۷میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در زاهدان افتتاح شد.

 سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: مجموعه گردشگری آیلار واقع در بلوار سرداران شهید در سال ۹۸ موافقت اصولی و مجوز ایجاد را دریافت کرد 

طهرانی مقدم افزود: این مجتمع امروز با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان به  بهره‌برداری رسید که بخشی از این اعتبار با تسهیلات پرداختی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مبلغ پنج میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان در قالب تبصره ۱۶و۱۸ پرداخت شده است.

محمد هادی طهرانی مقدم افزود: این مجتمع گردشگری دارای ۵۰ آلاچیق به صورت ترکیبی روباز، پوشیده و در قالب چادر دارد.

او تصریح کرد: وجود کافی شاپ و ۲ سالن پذیرایی زنانه و مردانه با ظرفیت پذیرش ۸۰۰ نفر از دیگر خدمات این مجتمع بوم‌گردی به شمار می‌رود.

وی افزود: این مجتمع با وسعت چهار هزار و ۸۴۸ متر و زیربنای ۲هزار و ۳۵۴ متر زمینه اشتغال بیش از ۱۳ نفر را ایجاد کرده است که این تعداد اشتغال با توسعه خدمات رو به افزایش خواهد بود.

وی تاکید کرد: حوزه گردشگری یکی از ظرفیت‌های گسترده استان است که می‌توان در زمینه توسعه اقتصادی روی آن حساب ویژه باز کرد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان در این آیین با توجه ویژه به بحث گردشگری تاکید کرد و افزود: با رفع مشکلات پیش روی سرمایه گذاران باید به توسعه این صنعت در سیستان و بلوچستان کمک کرد.

رضا شریفی گفت: در بهره‌برداری از این مجتمع موازین بومی، فرهنگی و اعتقادی سیستان و بلوچستان مدنظر قرار گرفته شود چرا که این استان پایتخت وحدت اسلامی بوده و فرهنگ خاص خود را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار