نمایشگاه توانمندی‌های حوزه صنایع دستی و کشاورزی سیستان و بلوچستان افتتاح شد

در راستای معرفی صنایع دستی و محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان نمایشگاه مشترک توانمندی‌های حوزه صنایع دستی و کشاورزی در شهرستان فنوج افتتاح شد.

  با حضور داوود شهرکی معاون اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان نمایشگاہ مشترک میراث فرھنگی، گردشگری و صنایع دستی و جھادکشاورزی با هدف معرفی توانمندیھای حوزہ صنایع دستی و محصولات کشاورزی استان در محل ادارہ جھاد کشاورزی شھرستان فنوج افتتاح شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در آیین افتتاح این نمایشگاه با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت با اشاره به اینکه صنایع دستی از افتخارات هر ملت و کشوری است افزود: هنر دست زنان و مردان هر منطقه اصلی‌ترین سند هویت تاریخی ملت‌هاست که علاوه بر درآمد زایی که دارد معرف آداب، رسوم و فرهنگ مردم است.

وی از ساخت کارگاه سفال سازی در شهرستان فنوج در آینده نزدیک خبر داد و افزود: قدمت سفال فنوج برابری با سفال کلپورگان سراوان دارد و نیاز است تا برای احیای این هنر بومی در شهرستان اقدامات و برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی در ادامه بر همکاری فرمانداری شهرستان فنوج با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای احیا و حفظ این هنر با ارزش منطقه تاکید کرد.

محمد شعیب عارفی سرپرست فرمانداری شهرستان فنوج نیز در ادامه افتتاح این نمایشگاه افزود: در نمایشگاه مشترک توانمندی‌های حوزه صنایع دستی و کشاورزی شهرستان که به مدت سه روز دایر است محصولات صنایع دستی شامل سفال، حصیربافی، سوزن دوزی شامل: پلیوار و پنوچی دوچ، سکہ دوزی و معرفی ۴۵ نوع انواع خرمای بومی استان، محصولات کشاورزی، گیاهان دارویی، ترشیجات و عرقیجات در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
در پایان مراسم تعدادی قاب پلیواردوزی به رسم یادبود به مسیولین اهدا گردید.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار