کانون گرد و غبار بخش لطف آباد درگز نهالکاری شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درگز گفت: در راستای جلوگیری و کاهش ورود ریزگردها، کانون گرد و غبار غفارآباد در بخش لطف آباد درگز نهالکاری شد.

جواد پهلوان زاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درگز گفت: با توجه به تغییر شرایط اقلیمی، کاهش بارندگی در چند سال اخیر و همجواری این شهرستان با صحرای قره قوم کشور ترکمنستان، پدیده گردوغبار افزایش چشم گیری در منطقه داشته است؛ بطوری که هم اکنون کل استان تحت تاثیر آن قرار گرفته است.

او افزود: روستای غفارآباد در بخش لطف آباد به واسطه دشت وسیع خود در حاشیه این صحرای بزرگ، به عنوان منطقه مسهل گرد و غبار شناسایی شده که این مکان ظرفیت کاشت درخت و درختچه و احیا پوشش گیاهی را دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درگز ادامه داد: این موضوع با هدف کاهش و جلوگیری از ورود گرد و غبار و پایداری دشت فعلی توسط توسعه پوشش گیاهی خواهد بود.

پهلوان زاده بیان کرد: ۱۵ هکتار از این منطقه با نهال آتریپلیکس نهال کاری می‌شود و همچنین پروژه هرزآب همراه با بذرکاری تاغ و گز به مساحت ۱۵۰ هکتار در آینده به اجرا در خواهد آمد.

او تصریح کرد: ما در این پروژه نیازمند مشارکت و همراهی علاقه‌مندان به محیط زیست و مردم بومی هستیم که در راستای حفاظت از درختان و پوشش گیاهی اقدامات موثری را انجام دهیم تا به هدف اصلی، یعنی کاهش حجم ورود گرد و غبار به شهر، جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار