محیط زیست خراسان رضوی از مردم خواست در برابر ریزگردها خودمراقبتی کنند

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: نظر به اعلام وضعیت هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ناسالم شدن هوا در ۶ شهرستان خراسان رضوی براثر گرد و غبار، به مردم توصیه می‌شود خودمراقبتی را در پیش بگیرند.

مهدی اله پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر این اساس مردم شهرستان‌های مشهد، کلات، تربت جام، درگز، چناران و قوچان ظرف ۲۴ ساعت آینده باید آماده مقابله با پدیده گرد و غبار باشند.

او افزود: با عنایت به بروز شرایط ناپایدار جوی تا انتهای هفته جاری برای شهرستان‌های اعلام شده، از عموم مردم به خصوص افراد مسن و کودکان، مبتلایان به بیماری‌های زمینه ای، تنفسی، قلبی و عروقی و نیز مادران باردار درخواست می‌شود در تردد‌های روزانه از ماسک و عینک مناسب استفاده کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در زمان بروز پدیده گرد و غبار از فعالیت‌های بدنی مانند ورزش‌های سبک و سنگین و قدم زدن در فضای باز خودداری شود.

اله پور با اشاره به این که از امروز با افزایش حجم آلودگی، هوای این شهر‌ها آلوده خواهد بود بیان کرد: از همه مردم تقاضا می‌شود به توصیه‌های اعلام شده با هدف تامین سلامت توجه کنند.

برچسب ها: ریزگرد ، هوای آلوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار