جابربن عبدالله انصاری؛ از همزیستی با پیامبر (ص) تا اولین زائر اربعین + صوت

جابربن عبدالله انصاری تعریف می‌کرد رحلت رسول خدا (ص) و شهادت حضرت فاطمه (س) و خانه‌نشینی علی (ع) سه غم جانکاهی بود، که پیاپی بر دلم نشست.

جابر بن عبداللّه انصاری، صحابی پیامبر اسلام (ص) و راوی حدیث لوح که دربردارنده نام امامان شیعه از زبان پیامبر (ص) است. وی همچنین در سلسله راویان احادیث مشهور شیعه مانند حدیث جابر، حدیث غدیر، حدیث ثقلین و حدیث شهر علم نیز قرار دارد. جابر را از اصحاب پنج امام (از امام علی (ع) تا امام باقر (ع)) دانسته‌اند. او پس از واقعه عاشورا، نخستین زائر امام حسین (ع) بود که در روز اربعین به کربلا رسید. همچنین بنابر روایات، او سلام پیامبر (ص) را به امام باقر (ع) رساند.

زندگی جابربن عبدالله انصاری سراسر ماجراست. او برایم تعریف می‌کرد رحلت رسول خدا (ص) و شهادت حضرت فاطمه (س) و خانه‌نشینی علی (ع) سه غم جانکاهی بود، که کامم را تا ابد تلخ کرد.

 
منبع: کتاب «یاد یار و دیار» از حمید گروگان
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
سینما و نمایش های مثلاً خانگی که وضع شون معلومه و اینکه دست جماعتی ست که فیلم های یکدست و یک شکل و مزخرف و تغییر ذائقه مردم به مزخرفات ، ولی صدا و سیما چرا بجای ساخت سریال‌های آبکی و آپارتمانی سرمایه گذاری روی سریال‌هایی مثل همین موضوع جابر بن عبدالله انصاری که دوره‌ای از زمان پیامبر تا امام باقر رو شامل میشه نمیکنه ؟ واقعاً موضوعاتی به این روشنی برای مسؤلین صدا و سیما مبهمه ؟!
آخرین اخبار