امنیت کامل در مسیر تردد زائران ایرانی در شمال عراق

معاون استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با تلاش دستگاه‌های امنیتی امنیت کامل در مسیر تردد زائران ایرانی در شمال عراق برقرار است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران گفت: با تلاش و رصد‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های امنیتی از آغاز ایام مربوط به اربعین حسینی هیچگونه مشکل و مسئله امنیتی چه در آنطرف مرز و چه در مرز‌های کشورمان نداشته‌ایم.

یحیی حسین‌خانی با اشاره به اتفاقات چند روز اخیر استان کرکوک عراق اظهار کرد: محل این اتفاقات با مسیر تردد زائران ایرانی فاصله دارد و مسیر‌های از قبل تعیین شده برای رفت و برگشت زائران عزیز کشورمان در امنیت کامل بسر می‌برند.

وی می گوید: طی صحبت‌هایی که با سفیر و سرکنسول کشورمان در بغداد و اربیل داشته‌ایم، هیچگونه مشکلی برای هیچ‌یک از زائران ایرانی در این مسیر بوجود نیامده است.

حسین‌خانی گفت: ما همچنان مرز تمرچین را یکی از مرز‌های پر امنیت کشور می‌دانیم و توصیه‌مان به زائرانی که قصد تشرف به کربلا یا بازگشت از آنجا را دارند، این است که مرز تمرچین را انتخاب کنند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تمامی تمهیدات برای بازگشت سهل و آسان زائران از مرز تمرچین اندیشیده شده، تصریح کرد: در ترمینال‌های رسمی شهر‌های کاظمین و بغداد اتوبوس‌هایی برای اربیل تعبیه شده که زائران می‌توانند از این شهر‌ها براحتی به اربیل رفته و از آنجا مستقیما به تمرچین بیایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.