همزمان با هفته دولت و با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

اجرای مفاد کنوانسیون مارپل با بهره‌برداری از مرکز تسهیلات و بازیافت مواد زائد کشتی‌ها در مجتمع بندری امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان هدف از بهره‌برداری از این مرکز را گامی مهم در حفاظت از محیط زیست دریایی عنوان کرد.

ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به عضویت کشورمان در معاهدات بین المللی دریایی و لزوم اجرای مفاد آن، هدف از بهره‌برداری از این مرکز را گامی مهم در حفاظت از محیط زیست دریایی عنوان کرد که با مشارکت بخش خصوصی در مساحتی معادل ۲۱ هزار متر مربع احداث شده است.

او در تشریح ویژگی‌های این مرکز گفت: این مینی پالایشگاه شامل ۴ مخزن ۳ هزار و ۲۰۰ متر مکعبی ذخیره مازوت، ۴ هزار تن فضای ذخیره مواد زائد نفتی دریافتی از کشتی‌ها، واحد‌های تصفیه مواد زائد نفتی، دستگاه‌های زباله‌سوز و واحد‌های تفکیک زباله است که فرآیند دریافت زائدات و پسماند کشتی‌ها و بازیافت در آن صورت می‌گیرد.

آقای گرایلو اظهار امیدواری کرد با بهره‌گیری از این مرکز، ضمن افزایش سهم از بازار‌های صادراتی فرآورده‌های نفتی، زمینه برای توسعه بازار‌های بین المللی فراهم آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۶:۵۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
کوتاهترین فاصله اهواز بندر که آزادراه خلیج فارس است با چهار خطه شدن به رونق تجارت و ترانزیت و تبدیل و نزدیک شدن اهواز به بندر و شهری بندری شتاب میدهد
چهار خطه شدن این آزادراه ملی به نفع استان ما و شهر اهواز و بندر امام و ارتباط نزدیکتر و ایمن‌تر اهواز ماهشهر خواهد شد