مدیرعامل شرکت راه آهن:

راه آهن شلمچه - بصره ظرف ۲ سال ساخته می‌شود

صالحی گفت: ساخت خط آهن شلمچه - بصره فردا به طور رسمی و با حضور مقام‌های عالی رتبه ایران و عراق آغاز شده و ظرف ۲ سال ساخته خواهد شد.

 میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه آهن در حاشیه بازدید از راه آهن شلمچه در نقطه صفر مرزی در جمع خبرنگاران بیان کرد: فردا شنبه با حضور مقام‌های عالی رتبه کشور‌های ایران و عراق ساخت خط آهن شلمچه - بصره در خاک عراق آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تلاش دولت سیزدهم بر این است که خط آهن شلمچه - بصره را احداث کند، اضافه کرد: از این مسیر حدود ۱.۴ کیلومتر پس از یک هزار و ۶۰۰ فقره مین‌روبی و مین‌زدایی ساخته شد و به نقطه صفر مرزی رسیدیم.

صالحی ادامه داد: کشور ایران مسئولیت مین‌زدایی به طول ۱۶ کیلومتر در محدوده طرح را بر‌عهده گرفت و این کار را به سرانجام رساند؛ همچنین ۱۶ تا ۱۸ کیلومتر مین زدایی بعدی به عهده کشور عراق است.

وی اظهار کرد: پس از پایان کار یک پل روی اروندرود ساخته می‌شود که به لحاظ فنی پیچیدگی‌هایی دارد و به همین علت توسط مهندسان متخصص ایرانی ساخته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن عنوان کرد: مسیر ریلی ۳۲ کیلومتری شلمچه - بصره قرار است در ۲ سال احداث شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
راه آهن لار به بندرعباس چی شد، کلنگشو آقای خاتمی رئیس جمهور زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
بصره عراق در آینده به ابرشهری بزرگ تبدیل خواهد شد ارتباط بین خرمشهر و بصره تنها بندر عراق میتواند برای رشد و ارتباطات بین دو کشور و ملت همسایه بسیار مهم باشد