وزیر راه:

سرمایه‌گذار و پیمانکار پروژه ریلی شلمچه- بصره انتخاب شده است

وزیر راه و شهرسازی گفت: سرمایه‌گذار و پیمانکار پروژه ریلی شلمچه- بصره انتخاب شده و زمین تجهیز کارگاه نیز مشخص شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای عملیاتی شدن پروژه بزرگ ریلی شلمچه - بصره در ۲ سال گذشته زمان زیادی گذاشته‌ایم، گفت: اکنون سرمایه‌گذار و پیمانکار این پروژه انتخاب شده و زمین تجهیز کارگاه نیز مشخص شده است.

اسلامی ادامه داد: با توجه به توافقات خوبی که با کشور عراق داشتیم، عملیات اجرایی راه آهن شلمچه به بصره که از آرزوهای دیرینه مردم این استان است، آغاز می‌شود.

او افزود: بی‌شک با تعامل یکپارچه می‌توانیم این پروژه را که یکی از پروژه‌های مهم خوزستان است آغاز کنیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: با توجه به ظرفیت‌های فرودگاه اهواز، دیگر در این شهرستان به فکر فرودگاه جدید نیستیم و امید است این طرح توسعه فرودگاهی همچنان ادامه داشته باشد.

او افزود: با مذاکراتی که با وزارت نفت داشتیم سعی داریم در این فرودگاه طرح توسعه را دنبال کنیم و مشکل هوانیروز که در این فرودگاه مستقر است نیز بررسی و قابل حل است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۲ سال پیش دید مجاز فرودگاه اهواز یک هزار و ۲۰۰ متر بود و اکنون به ۶۰۰ متر رسیده و این گشایش برای وضعیت تقرب فرودگاه نیز مناسب است.

او افزود: ارتقای سطح فرودگاه بین المللی اهواز و بهره‌برداری از سیستم‌های جدید، خدماتی را در شان مردم خوزستان ارایه می‌دهد چرا که ما همه خدمتگزار این مردم شریف هستیم و باید رفاه بیشتری برای آنها ایجاد کنیم.

(طول پروژه خط آهن شلمچه - بصره ۳۲ کیلومتر است که قرار است با سرمایه‌گذاری ۶۰ درصدی بنیاد مستضعفان و ۴۰ درصدی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اجرا ‌شود.)

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۳ دی ۱۳۹۹
کی آغاز می شود !!!! -یکبار صریحا بپرسید در چه تاریخی شروع با کار می کند !