نزدیک شدن طوفان مهیب سائولا به چین و هنگ کنگ

طوفان سائولا با بیش از ۲۰۰ کیلومتر سرعت در ساعت باعث لغو صد‌ها پرواز و تعطیلی مدارس در چین و هنگ کنگ شد.

تغییرات اقلیمی تاثیرات بسیار مخربی بر کره زمین می‌گذارد. دانشمندان می‌گویند همزمان با گرم‌تر شدن زمین به دلیل اقدامات مخرب بشر، شاهد وقوع بلایای طبیعی همچون سیل و طوفان در یک منطقه و خشکسالی و گرمای بی سابقه در مناطق دیگر خواهیم بود. طوفان‌های مهیب بخشی از این ماجراست. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی نزدیک شدن طوفان مهیب سائولا به چین، مقامات پکن امروز (جمعه) صد‌ها پرواز به منطقه گاندونگ چین و هنگ کنگ را لغو کردند. همچنین مقامات هواشناسی با صدور هشدار‌های شدید و توصیه‌های ایمنی به مردم، از تعطیلی کسب و کارها، مدارس و بازار‌های مالی به دلیل نزدیک شدن این طوفان مهیب به منطقه خبر دادند. 

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، اکنون ۳ طوفان در شمال اقیانوس آرام و دریای چین جنوبی تشکیل شده است که ۲ مورد از آن‌ها شامل سائولا و هایکوی است که پیش‌تر برچسب طوفان مهیب (typhoon) بر روی آن‌ها گذاشته شده بود. طوفان کیروگی که از سواحل بسیار دور است نیز در رده طوفان‌های گرمسیری طبقه‌بندی شده است. 

اکنون طوفان سائولا با سرعتی بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت در حال نزدیک شدن به منطقه گاندونگ چین است که هنگ کنگ نیز در آن منطقه قرار دارد. مقامات دولتی چین می‌گویند این طوفان یکی از ۵ طوفان شدیدی است که از سال ۱۹۴۹ منطقه گاندونگ را درنوردیده است. 

هنگ کنگ ۵ مقیاس مختلف برای تعیین شدت طوفان شامل ۱، ۳، ۸، ۹، و ۱۰ دارد. طوفان سائولا در درجه ۸ قرار دارد که نشان دهنده طوفانی نسبتا قوی و مخرب است. دولت محلی اکنون از تعطیلی تمامی مدارس منطقه به دلیل نزدیک شدن این طوفان خبر می‌دهد. 

فرودگاه‌های شن ژن و ژو‌های تاکنون از لغو صد‌ها پرواز به دلیل شرایط نامساعد جوی و نزدیک شدن طوفان سائولا خبر داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار