سمنان جزو سه استان برتر کشور در ایجاد محیط کسب و کار برای تعاونی‌ها است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: سمنان سومین استان برتر کشور در زمینه بهترین محیط کسب و کار در بخش تعاون است.

جعفر کاشانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: ۲۵ تعاونی با ۷۱۷ عضو و ایجاد ۱۸۳ فرصت شغلی و سرمایه اولیه ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در رشته‌های مختلف طی یکسال از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال در استان سمنان تشکیل شد که نشان از مهیا بودن شرایط کسب و کار در بخش تعاونی و استقبال تعاونگران برای فعالیت در این استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه هفته تعاون امسال با شعار محوری «حکمرانی تعاون، حکمرانی مردم» نامگذاری شده است، گفت: ۱۳ شرکت تعاونی با ۲۴۹ عضو و اشتغال زایی برای ۱۷۲ با سرمایه‌گذاری اولیه ۹۷۲ میلیارد ریال نیز هفته تعاون امسال افتتاح شد.

کاشانی تصریح کرد: انتخاب سه تعاونی برتر ملی، هشت تعاونی برتر استانی و ۹ تعاونی شایسته تقدیر در جشنواره تعاونی‌های برتر سال ۱۴۰۱ از دیگر دستاورد‌های استان سمنان در بخش تعاون است.

وی گفت: اجرای طرح کهکشان به عنوان الگوی شبکه‌سازی کسب و کار‌ها در تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها به صورت آزمایشی در استان سمنان از دیگر تلاش‌ها برای ارتقای سهم تعاونی در اقتصاد استان سمنان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان افزود: طرح کهکشان تعاون طرحی ارزشمند در راستای ایجاد زنجیره ارزش با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه است.

وی با تاکید بر نقش تعاونی‌ها در تحقق شعار سال گفت: نتیجه افزایش تولید، مهار تورم مهار است و بر اساس سیاست‌های کلی بخش تعاون، تعاونی‌ها می‌توانند در ایجاد اشتغال مولد برای دانش‌آموختگان و افراد فاقد شغل و پیشبرد اهداف جامعه نقش موثری ایفا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.