چاپ همه کتاب‌های درسی با کاغذ ایرانی

همه کتاب‌های درسی دانش آموزان با کاغذ ایرانی چاپ می شود و به دست آنان خواهد رسید.

امید نیک نژاد مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: بیش از ۳۵ هزار تن کاغذ تا پایان امسال با هدف تامین کاغذ مورد نیاز کتب درسی در این کارخانه تولید و به وزارت آموزش و پرورش تحویل خواهد شد.

او با بیان اینکه کارکنان این شرکت در پاسخ به اعتماد دولت سیزدهم همه تلاش خود را در اجرای تعهدات به کار گرفته اند، افزود: تمامی کاغذ مورد نیاز کتاب‌های درسی دانش آموزان امسال با کاغذ ایرانی چاپ می شود و به دست آنان خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به سخنان دیروز رئیس جمهور در خصوص دو برابر شدن تولید کاغذ ایرانی در ۲ سال گذشته ادامه داد: تولید کاغذ از هفت هزار تن در پایان سال ۹۹ به ۴۲ هزار تن در سال گذشته و۵۰ هزار تن در سال جدید خواهد رسید.

نیک نژاد گفت: تولید کاغذ مورد نیاز آموزش و پرورش از پانزدهم شهریور ماه آغاز می‌شود و با همکاری دولت ضمن برنامه ریزی برای کاهش قیمت کاغذ در بازار آزاد سعی خواهیم کرد بخشی از نیاز جامعه نشر کشور را میز پوشش دهیم.

او مهمترین اثرات خودکفائی در تولید کالای استراتژیک کاغذ در کشور را تنظیم بازار و ثبات آن، کوتاه نمودن دست دلالان و مافیای کاغذ و جلوگیری از خروج ارز از کشور خواند و افزود: اینکه پس از انقلاب برای اولین بار با حمایت شخص رئیس جمهور و در راستای منویات مقام معظم رهبری همه کتب دانش آموزان ایرانی با کاغذ ایرانی چاپ و توزیع شود، دستاورد بزرگی محسوب می‌شود که تاکنون سابقه نداشته است.

بر اساس توافق و قرارداد شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با وزارت آموزش و پرورش مقررشده بود این شرکت ۳۰ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر را برای کتب درسی تولید کند که محقق شد و امسال نیز این شرکت تولید ۳۵هزار تن کاغذ تحریر را متعهد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار