استاندار کرمان پای درددل زائران پاکستانی اربعین حسینی/ ۵۰ هزار نفر در کرمان خدمات گذرنامه را دریافت کرده‌اند

استاندار کرمان در بازدید سرزده از پایانه مسافری و اداره گذرنامه کرمان، روند جابه جایی و صدور گذرنامه زائران اربعین حسینی را بررسی کرد.

محمدمهدی فداکار امروز سه‌شنبه ۷ شهریور ماه در بازدید سرزده از پایانه حمل و نقل کرمان با زائران پاکستانی که از مرز ریمدان وارد استان کرمان شده‌اند، گفتگو کرد و هماهنگی‌های لازم برای اسکان، تغذیه و انتقال زوار انجام شد. 

روزانه ۴۰۰ نفر زائر پاکستانی از کرمان به سمت مرز‌های شلمچه و چذابه اعزام می‌شوند که علاوه بر زائران کرمانی هستند.

استاندار کرمان در بازدید از این پایانه مسافربری آدینه کرمان، بیان کرد: امسال جمعیت زوار پاکستانی افزایش یافته و در نتیجه جابه جایی مسافران با مشکل کمبود وسیله و تاخیر مواجه است. 

او به افزایش یک رام قطار و ۱۰ پرواز برای انتقال زائران از کرمان به عراق اشاره کرد و گفت: این جابه جایی‌ها مقداری از حجم مسافر کرمان را کم تر کرده است؛ البته عده‌ای هم با وسایل شخصی به مرز‌ها عزیمت کرده‌اند؛ اما با این حال  با کمبود ماشین مواجه هستیم. 

استاندار کرمان بیان داشت: هماهنگی‌ها برای تامین اتوبوس صورت گرفته و حدود ۲۰۰ زائر پاکستانی امروز اعزام می‌شوند.

بیشتر بخوانید: 



عراقی‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: روزانه حدود ۴ هزار زائر پاکستانی از مرز ریمدان وارد سیستان و بلوچستان می‌شوند که ۳۰ درصد آن‌ها به سمت کرمان می‌آیند.

او با بیان اینکه روزانه ۴۰۰ نفر زائر پاکستانی از کرمان به سمت مرز‌های شلمچه و چذابه اعزام می‌شوند، افزود: ۱۰ اتوبوس و ۴۵ ون از کرمان برای انتقال زائران پاکستانی از مرز به چابهار و ایرانهشر و کرمان ارسال شده است. 

استاندار کرمان از اداره گذرنامه نیز بازدید کرد و گفت: حجم زیادی از نیروی انسانی درگیر پاسخگویی به زوار اربعین حسینی بوده و از ۹ مرداد ماه تا امروز، ۵۰ هزار نفر خدمات گذرنامه را در قالب تمدید و صدور، دریافت کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار