موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی لرستان افتتاح شد

همزمان با پنجمین روز از هفته دولت ساختمان موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی استان لرستان در مجموعه قلعه تاریخی - فرهنگی فلک الافلاک خرم آباد افتتاح شد.

همزمان با هفته دولت ساختمان موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی استان لرستان از طریق ویدئو کنفرانس با حضور" علی سلاجقه" معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مجموعه قلعهٔ تاریخی- فرهنگی فلک الافلاک خرم آباد افتتاح شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: موزه‌های تاریخ طبیعی از جمله مکان‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و نمایشگاهی هستند که می‌توانند در شناساندن هر چه بیشتر زیست بوم‌ها و تنوع زیستی سرزمین‌ها و معرفی گونه‌های گیاهی و جانوری بومی هر منطقه نقش مهمی ایفا کنند و موزه‌ها نقش مهمی در آموزش و ارتقاء فرهنگ حفاظت و حراست از مواهب زیستی خدادادی در هر سرزمین را دارند.

"علی سالاروند"با قدردانی از همکاری معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی و دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: این موزه در مجموعه قلعه تاریخی" فلک الافلاک" امکان جذب گردشگران بیشتری را برای استان فراهم کرده است.

وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت عرصه‌های طبیعی استان، برخورداری از اقلیم چهار فصل و تنوع زیستی در حوزه‌های گیاهی و جانوری و وجود ذخایر ژنتیکی ارزشمند گیاهی نظیر جنگل‌های بلوط، بنه، ارس و گونه‌های جانوری نظیر پرندگان شکاری، کبک دری، خرس قهوه ای، پلنگ، کل و بز کوهی، قوچ و میش، ماهیان کور غار و سمندر لرستانی در لرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد تنوع زیستی کشور در لرستان وجود دارد ادامه داد: اکنون یکهزار و ۷۵۰ گونه گیاهی و ۳۷۵ گونه جانوری در لرستان وجود دارد که پنج گونه دوزیست از جمله گونه نادر و اندمیک سمندر لرستانی از مهمترین آن‌ها به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.