تشریح برنامه‌های بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر در شهر کرمان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در گفتگویی جزئیات برنامه‌های بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر در شهر کرمان را تشریح کرد.

 حسین انجم شعاع با تاکید بر اینکه ترور شخصیت‌های تاثیرگذار انقلاب اسلامی بخصوص شهیدان رجایی و باهنر به نوعی سند حقانیت این نظام و رسوایی دشمنان است گفت: برنامه‌های این نهاد در راستای معرفی الگو‌های شخصیتی، چون شهیدان رجایی و باهنر به جامعه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان  ضمن عرض تسلیت ایام ماه صفر و اربعین حسینی (ع) و همچنین گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: در سالروز شهادت این دو شهید شاخص و الگو باید بیش از پیش تلاش کنیم سیره، اخلاق، افکار و اندیشه‌های این شهدا را به جامعه و مردم معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود دولتمردان رفتار و سیره شهیدان رجایی و باهنر را در رفتار، گفتار و اعمال خود به عنوان الگو قرار دهند.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره و الگو کردن سیره و رفتار شهیدان رجایی و باهنر برنامه‌هایی را در استان کرمان پیش بینی کرده و تدارک دیده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان با تاکید بر اینکه برنامه‌های بزرگداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در تمام شهرستان‌های این استان برگزار می‌شود افزود: در شهر کرمان نیز برنامه محوری بزرگداشت این ۲ شهید والامقام، هشتم شهریور در بلوار آیت الله شهید صدوقی در تالار فرهنگ و هنر با سخنرانی حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهید باهنر اهل کرمان است لذا سعی شده برنامه‌های ویژه بزرگداشت این شهید در کرمان با شرایط ویژه تدارک دیده شود اظهارداشت: یکی از این برنامه‌ها همایش ورزش صبحگاهی در نهم شهریور همراه با بزرگداشت شهید باهنر در پارک شهید باهنر کرمان است که این برنامه راس ساعت ۶ صبح برگزار می‌شود.

انجم شعاع اظهار داشت: چهارشنبه هشتم شهریور نیز برنامه بزرگداشت شهید باهنر راس ساعت هفت صبح در مجتمع مس شهید باهنر با سخنرانی حجت الاسلام میرتاج الدینی و ویژه برنامه بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر در مسجد امام حسین (ع) کرمان هفتم شهریور ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی ویژه فرهنگیان استان کرمان نیز از کتاب "انسان و خودسازی" نوشته شهید باهنر توسط آموزش و پرورش در حال انجام است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان به انجام تبلیغات و فضاسازی میدانی و همچنین چاپ و نصب بنر در معابر عمومی به مناسبت ایام سالگرد شهادت رجایی و باهنر اشاره کرد و گفت: تولید محتوای متناسب با این ایام و انتشار آن در فضای مجازی نیز انجام شده و بخشی نیز در حال انجام است.

وی اظهار داشت: زمانی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، دشمنان یکی از راه‌های رسیدن به اهداف شوم و پلیدشان را ترور و شهادت شخصیت‌های تراز اول انقلاب قرار دادند و فکر می‌کردند با ترور این شخصیت‌ها نظام سقوط می‌کند لذا دست به جنایات و ترور شخصیت‌های بزرگ انقلاب زدند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: غافل از اینکه با ترور این شخصیت‌ها جمهوری اسلامی نه تنها سقوط نمی‌کند بلکه این اقدام آن‌ها بیشتر موجب بیداری و هوشیاری مردم می‌شود و به نوعی روشنگری می‌کنند که آن‌ها چه اهداف، توطئه و فتنه‌هایی در سر دارند و هدفشان به طور خاص از بین بردن نظام است.

وی با بیان اینکه هدف دشمن از بین بردن استقلال کشور بوده و هست اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر از شهدای شاخص و الگو جامعه اسلامی و مردمی هستند، اما دلیل الگو شدن این دولتمردان وجود روحیه و رویه ستودنی آن‌ها بود وگرنه مدت زمان دولت آن‌ها بیش از ۲ ماه طول نکشید.

انجم شعاع با اشاره به روحیه انقلابی و معنوی و ایثار، از خودگذشتگی و ساده زیستی شهیدان رجایی و باهنر با ذکر یک خاطره تصریح کرد: زمانی شهید باهنر وزیر آموزش و پرورش بودند یک بار به کرمان می‌آیند و در آن سفر به گفته شاهدان به جای اقامت در هتل در نمازخانه آموزش و پرورش می‌مانند که می‌تواند الگویی برای دولتمردان باشد.

وی با اشاره به تحمل سختی‌هایی که این ۲ شهید قبل و بعد از پیروزی انقلاب در راه رسیدن به هدف، تحمل زندان و شکنجه گفت: جمله امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه "ما ماور به وظیفه هستیم نه نتیجه" در زندگی این دو شهید هویدا بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار