تالش و املش، پیشرو در اجرای طرح نجات فرزندان سقط

مسئول طرح نفس گیلان گفت: شهرستان‌های تالش و املش در اجرای طرح نجات فرزندان سقط پیشرو هستند.

دکتر سید علی صدر، مسئول طرح نفس گیلان با اشاره به اجرای این طرح در سطح کشور گفت: این طرح (نجات فرزندان سقط) در این استان از اواسط سال گذشته آغاز شد.

او شهرستان‌های تالش و املش را پیشرو در اجرای طرح نفس دانست و افزود: هم اکنون در اکثر شهرستان ها، کمیته طرح نفس را جهت پیگیری موضوع تشکیل دادیم.

مسئول طرح نفس گیلان، به برگزاری نشست‌های هماهنگی با انجمن متخصصان زنان و زایمان؛ همچنین جامعه مامایی شرق استان جهت ورود موثر به موضوع اشاره و تصریح کرد: همه پزشکان و ماما‌ها مخالف سقط جنین هستند.

دکتر صدر افزود: البته همواره افراد سودجو عادی شدن سقط از نظر فرهنگی و اجتماعی را دنبال می‌کنند که نیازمند شناسایی و برخورد مراجع قضایی و انتظامی است.
 
به گفته او، بالای ۸۰ درصد مادران پس از سقط دچار عوارض روحی می‌شود و حدود ۵ درصد مادران دارای تجربه سقط نیز به نازایی دچار می‌شوند.

مسئول طرح نفس گیلان با بیان اینکه سقط جنین اصلا کار ساده‌ای نیست و علاوه بر از بین رفتن جنین، اولین ضرر به خود مادر می‌رسد، گفت: سقط جنین یک جراحی سنگین پزشکی بوده و خطرات خاص خودش را دارد.
 
دکتر صدر یادآور شد: در دوران کرونا همه مردم و مسئولان بحران را درک کردند و اقدامات لازم انجام شد، اما در مسئله «جمعیت» هنوز شاهد اهتمام جدی در مسئولان نیستیم و عمق فاجعه برای جامعه روشن نشده است.
 
او با بیان اینکه سال گذشته ۸۰ مادر باردار را از سقط جنین منصرف کردیم و شاهد تولد این نوزادان بودیم، تصریح کرد: در ۵ ماهه امسال نیز توانستیم ۸۰ مادر دیگر را منصرف کنیم.

مسئول طرح نفس گیلان تأکید کرد: اکثر مادرانی که تصمیم به سقط داشتند از مشکلات اقتصادی و معیشتی و بیکاری و … نگران بودند و لذا باید برنامه ریزی لازم در این بخش از سوی مسئولان صورت بگیرد.

برچسب ها: طرح نفس ، سقط جنین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.