شناسایی هزار و ۱۱۰ زوج نابارور در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شناسایی بیش از هزار زوج نابارور در استان از پارسال تاکنون خبر داد.

هجدهمین قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز به صورت ارتباط تصویری با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در این نشست با اشاره به تکلیف قانونی مبنی بر تأسیس مراکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی ایرانی – اسلامی گفت: آیین‌نامه راه‌اندازی این مراکز تاکنون به استان‌ها ارسال نشده است.

او با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای راه اندازی مراکز درمان ناباروری در استان افزود: خوشبختانه در گیلان کلینیک ویژه سلامت باروری و جوانی جمعیت راه‌اندازی شده و علاوه بر آن در بخش دولتی و خصوصی، مراکز سطح یک و دو درمان ناباروری در رشت و تالش راه‌اندازی شده و در آینده نزدیک در شهرستان لاهیجان نیز آغاز به کار خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از حمایت مطلوب بیمه سلامت در حوزه درمان ناباروری خبر داد و گفت: از پارسال تاکنون یک هزار و ۱۱۰ زوج نابارور در گیلان شناسایی و برای درمان آن‌ها ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در مراکز دولتی و خصوصی هزینه شده است.

آشوبی با اشاره به اجرای طرح نفس و نجات فرزندان ناشی از سقط در گیلان نیز گفت: طی مداخلات صورت گرفته با همکاری بسیج مردمی در استان، روند کاهشی در سقط شکل گرفته و این روند با جدیت ادامه دارد.

او به جدیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اجرای قانون جوانی جمعیت و خانواده اشاره و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹ جلسه قرارگاهی در دانشگاه و ۵ نشست قرارگاهی در استانداری گیلان تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از در دست اجرا بودن ۴ طرح پژوهشی حوزه جمعیت در استان، برگزاری نشست با طلاب جوان و خانواده به جهت تبیین وضعیت جمعیتی و اقناع افکار عمومی و همچنین برگزاری نشست مشترک با تشکیلات بسیج و سپاه به جهت شتابگری برنامه‌ها و اقدامات نظام جمعیتی در گیلان، خبر داد.

آشوبی با بیان اینکه بیش از ۱۵ درصد جمعیت گیلان سالمند هستند، گفت: این استان جایگاه نخست سالمندی در کشور را به خود اختصاص داده است. 

او با اشاره به نقش موثر خیران برای تأمین هزینه‌های جوانی جمعیت گیلان افزود: واقفان می‌توانند با تغییر نیت خود در اهدای زمین برای ساخت مدرسه، با اهدای مبالغی برای جوان سازی جمعیت در تأمین هزینه درمان ناباروری زوج‌های جوان و یا راه اندازی مراکز درمانی ویژه، به تولد نوزادان در استان و رهایی از چالش پیری جمعیت استان کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.