برخورد جدی با فروش اینترنتی دارو

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: فروش اینترنتی دارو غیرقانونی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: فروش اینترنتی دارو غیرقانونی است و در حال حاضر با هرگونه فروش اینترنتی دارو برخورد می‌شود و فروش باید تنها بصورت حضوری باشد.

محمود اعتباری افزود:سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی در حال تدوین برنامه‌ای برای ساماندهی فروش اینترنتی داروست، اما در حال حاضر از هر نوع فروش دارو از طریق اینترنت جلوگیری می‌شود.

او گفت: با اشاره به اینکه کمبود‌های دارویی استان که سال گذشته زیاد بود افزود: امسال این مشکل تا حد بسیاری مرتفع شده است.

اعتباری  با اشاره به پرداخت مطالبات بیمه تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی پیش از این ۹ تا ۱۲ ماه تاخیر در پرداخت مُطالبات خود به داروخانه‌ها داشت که امسال این تاخیر کاهش یافته هست.

اعتباری با اشاره به وضعیت پرداخت مُطالبات داروخانه‌ها توسط بیمه سلامت ایرانیان بهتر از سازمان تامین اجتماعی است گفت: تمام طلب داروخانه‌ها از این بیمه تا تیر سالجاری پرداخت شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در باره تسویه بدهی این دانشگاه به شرکت‌های دارویی داخلی نیز گفت: سه شرکت عمده طلبکار از این دانشگاه متعلق به سازمان تامین اجتماعی هستند که در حال حاضر مقدمات تهاتر کل مُطالبات سال ۱۴۰۱ آن‌ها با طلب بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی از سازمان تامین اجتماعی فراهم شده است.

نزدیک به یکهزار داروخانه فعال در استان وجود دارد که نیمی از آن‌ها در کلانشهر اصفهان قرار دارند و اصفهان رُتبه سوم از نظر تعداد داروخانه بعد از استان‌های تهران و البرز است.
به مناسبت سالروز ولادت محمد ذکریای رازی روز پنجم شهریور روز داروسازی نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.