رئیس جمهور برزیل: شورای امنیت به جای صلح، جنگ را ترویج می‌کند

لولا داسیلوا در سخنانی در سفر به آنگولا خواستار اصلاح مجدد شورای امنیت سازمان ملل شد.

لولا داسیلوا، رئیس‌ جمهور برزیل خواستار اصلاح مجدد شورای امنیت سازمان ملل شده است و تأکید می‌کند که این نهاد باید با واقعیت‌های کنونی جهان سازگار شود.

به گزارش وب سایت برزیلی "R۷"، وی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در پایتخت آنگولا، لواندا، دیروز شنبه خاطرنشان کرد که سازمان ملل "ضعیف" شده است و باید به کشور‌های در حال ظهور فضای بیشتری بدهد و صدای بیشتری برای آنها باشد.

او گفت: "ما باید شورای امنیت سازمان ملل را تغییر دهیم، این بسیار مهم است، من در طول هشت سال ریاست جمهوری خود با تونی بلر و گوردون براون نخست وزیران سابق انگلیس، صدراعظم سابق آلمان، آنگلا مرکل صحبت کرده ام. روسای جمهور آمریکا جورج دبلیو بوش و باراک اوباما و همچنین روسای جمهور سابق فرانسه سارکوزی و شیراک و به تمام جهان در مورد نیاز به شورای امنیت جدید گفته ام..

به گفته رئیس جمهور برزیل، قالب فعلی شورای امنیت سازمان ملل متحد "دیگر به اهدافی که برای آن ایجاد شده پاسخ نمی‌دهد".

او توضیح داد: سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۳ از اعتباری مشابه سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۵ فاصله زیادی دارد. شورای امنیت که باید ضامن امنیت و صلح و آرامش باشد، شورای امنیتی است که بدون صحبت با کسی جنگ می‌کند.

وی ادامه داد: آمریکا بدون بحث در شورای امنیت به عراق رفت و فرانسه و انگلیس مجوز شورای امنیت به لیبی حمله کردند.

رئیس جمهور برزیل معتقد است که باید این درک وجود داشته باشد که کشور‌های بیشتری هستند که می‌توانند بخشی از شورای امنیت باشند، به ویژه در مورد قاره آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین. ما از ورود برزیل به شورای امنیت و همچنین هند، ژاپن، آلمان، مصر و نیجریه دفاع می‌کنیم تا نماینده‌ای جغرافیایی داشته باشیم که با واقعیت امروز همخوانی بیشتری داشته باشد.»

 لولا داسیلوا دیروز شنبه به سفر دولتی دو روزه خود به آنگولا پایان داد و پس از آن امروز یکشنبه به سائوتومه و پرنسیپ سفر خواهد کرد و در چهاردهمین اجلاس سران گروه پرتغالی‌ها شرکت خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار