ترانزیت ۱۲ هزار و ۶۶۸ تن محصول کشاورزی از سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۸ تن محصولات کشاورزی از مرز‌های رسمی استان سیستان و بلوچستان ترانزیت شده است.


سیدمحمدرضا سیدحسینی   اظهار داشت: کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از ابتدای سال تاکنون در هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرز‌های رسمی استان بر ۷۴۸ هزار و ۷۸۱ تن محصولات کشاورزی صادراتی، وارداتی و ترانزیت نظارت کرده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مبادلات مرزی انجام شده این مدت شامل واردات ۶۵۰ هزار و ۶۸۴ تن نهاده‌های دامی، برنج، ذرت، انبه، کنجد و سایر کالا‌های اساسی و ۸۵ هزار و ۴۲۹ تن صادرات محصولات کشاورزی به ویژه سیب درختی، گوجه فرنگی، هندوانه و خشکبار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کل ترانزیت محصولات کشاورزی از ابتدای امسال تاکنون از مرز‌های رسمی استان در چابهار، میرجاوه و میلک ۱۲ هزار و ۶۶۸ تن بوده است.

رشد ۱۳۵ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان همچنین در بیان خبر دیگری گفت: در مرداد امسال ۲ میلیون و ۵۲ هزار و ۴۶۰ قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های صنعتی پرورش مرغ گوشتی انجام شده که نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۳۵ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون میزان جوجه‌ریزی استان ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد که ۵۰ درصد جوجه‌ریزی انجام شده به سویه «آرین» تعلق دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار