تولید افزون بر ۷۵۰۰ کیلوگرم عسل طبیعی در خاش

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی خاش گفت: سالانه ۷هزار و۵۰۰ کیلوگرم عسل طبیعی و با کیفیت تولید کنند که این مقدار عسل از افزون بر7500 کندو فرآوری شده است.

مجتبی خاشی اظهار کرد: کشاورزان پیشرو در شهرستان خاش با تلاش مستمر و همتی بلند توانسته اند در کنار انجام فعالیت‌های کشاورزی سالانه ۷هزار و۵۰۰ کیلوگرم عسل طبیعی و با کیفیت تولید کنند که این مقدار عسل از افزون بر ۷۵۰ کندو فرآوری شده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی خاش گفت: شهرستان خاش به دلیل شرایط اقلیمی، وجود تنوع در گونه‌های جنگلی و مرتعی، زراعی و باغی از شرایط مناسبی برای زنبورداری و تولید عسل برخوردار است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های زنبورداری در خاش با استقبال خوب کشاورزان همراه بوده و همه ساله کار برداشت عسل در این منطقه در ۲ نوبت مرداد و شهریور انجام می‌شود.

خاشی گفت: این مدیریت در سال‌های گذشته به منظور ترویج زنبور داری که علاوه بر تولید عسل نقش مهمی در گرده افشانی محصولات زراعی و باغی دارد تعدادی کندوی زنبور عسل را با تمامی لوازم و ابزار‌های مورد نیاز آن را به طور رایگان به کشاورزان تحویل داده است.

وی با بیان اینکه کار پرورش زنبور و تولید عسل در دشت و ارتفاعات خاش انجام می‌شود گفت: حاشیه کوه تفتان علاوه بر هوای مناسب در فصل بهار و تابستان دارای پوشش گیاهی خوبی برای پرورش زنبور است.

برچسب ها: عسل طبیعی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار