کمک مالی شورا و شهرداری به موکب‌های مستقر در عراق

عضو شورای شهر اردبیل ضمن اشاره به اینکه مخالف واگذاری خطوط و مسیر اتوبوس‌های شهرداری به بخش خصوصی نیستم، گفت: کمک مالی شورا و شهرداری به موکب‌های مستقر در عراق انجام شود و همچنین بفکر اشتغال جوانان بیکار شهر اردبیل باشیم.

ابراهیم صفری در خصوص لایحه صدور مجوز تصویب شیوه نامه بهره‌برداری از خطوط اتوبوسرانی و سرویس مدارس به بخش خصوصی گفت: بنده مخالف واگذاری اتوبوس و وَن‌های شهرداری به بخش خصوصی همان موسسات و شرکت‌های تعاونی نیستم؛ اما اشتغال جوانان بیکار اردبیل نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

او با تأکید براینکه بهره برداری از این اتوبوس‌ها توسط شهرداری میتواند فرصتی برای اشتغال زایی برای جوانان باشد؛ افزود: شایسته است بجای واگذاری به شرکت‌ها و تعاونی‌ها این اتوبوس‌ها و ون‌ها در اختیار جوان‌های بیکار قرار گیرد. بطوریکه برای یک دستگاهد اتوبوس در اختیار دو جوان بیکار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون ایثارگران و حقوقی شورای شهر اردبیل ادامه داد: حتی با استفاده از آزمون و یا امتیاز بندی میتوان راننده‌هایی که تحصیلات دانشگاهی و مدرک تحصیلی بالاتری دارند و دارای گواهینامه پایه یک هستند را جذب کرد که در این صورت هم باعث کاهش بیکاری و هم باعث درآمد برای شهرداری خواهد بود.

او همچنین بیان کرد: این لایحه مهم جهت بررسی  بیشتر به کمیسیون عودت داده شد که انتظار میرود اشتغال جوانان بیکار شهر مورد توجه اعضای شورای شهر قرار گیرد.

صفری همچنین از مساعدت مالی شورای شهر و شهرداری به موکب‌های اردبیل مستقر در کشور عراق خبر داد و گفت: بیش از ۵۰۰ میلیون تومان از طرف شورا و شهرداری به این موکب‌ها مساعد مالی انجام شده است.

عضو شورای شهر اردبیل در خصوص توزیع این کمک‌های مالی گفت: بایستی این کمک‌های نقدی بر حسب درجه میزان پذیرایی موکب‌ها برای زائرین حسینی باشد. بطوریکه  میزان کمک‌های نقدی موکبی که وعده‌های غذایی زائرین را ارایه می‌دهد متفاوت‌تر از موکبی باشد که خدمات اندکی را به زائرین ارایه می‌کند.

رئیس کمیسون حقوقی و ایثارگران شورای شهر اردبیل با بیان اینکه در راستای برگزاری همایش پیاده روی روز اربعین تمامی دستگاه‌های دولتی و فرهنگی وظیفه دارند افزود: شورا و شهرداری نیز برحسب وظیفه خود و در راستای توسعه فرهنگ عاشورایی، ایثار و شهادت مساعدت‌های خود را به این موکب‌ها ارایه خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
بیت المال متعلق به همه مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
500 میلیون تومان صرف ساخت بیمارستان و راه آهن در اردبیل می‌کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
هرچی اتوبوس بوده فرستادین لب مرز ، مردم بدبخت برای سفرهای خارج استانی چه کار کنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
این پول باید صرف توسعه و تعریض راه‌ها میشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
مگر بودجه شهرداری ارث پدرت هست که هر جا دوس داری خرج میکنی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
شهرداری و شورای شهر نمی توانند از بودجه عمومی برای کشور عراق خرج کنند .
آخرین اخبار