تعیین تکلیف بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های جرایم کارفرمایان بدهکار گیلانی

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان از رسیدگی به پرونده‌ی بیش از هزار و ۶۰۰ کارفرمای بدهکار در استان خبر داد.

کیوان مرتضوی گفت : با توجه به مهلت ثبت نام کارفرمایان گیلانی برای استفاده از شرایط بخشودگی جرایم بیمه‌ای در استان از ابتدای خرداد تا پایان مرداد امسال ، تاکنون ۲ هزار و ۳۲۵ کارفرما در سامانه es.tamin.ir درخواست خود را ثبت کرده اند که از این تعداد ، هزار و ۶۵۱ پرونده معادل ۷۱ درصد تعیین تکلیف شدند.

وی با بیان اینکه این کارفرمایان علاوه بر برخورداری از بخشودگی جرائم ، بدهی‌های خود را تقسیط و در برخی موارد یکجا پرداخت کرده اند، افزود: کارفرمایانی که در روز‌های آخر مرداد درخواست خود را در سامانه ثبت کرده و یا برای تکمیل مدارک اقدام کرده اند پرونده آن‌ها هنوزباز است. 

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به استقبال کارفرمایان گیلانی از این طرح ، گفت: با توجه به مشوق‌های حمایتی ابلاغی در نیمه مرداد امسال مبنی بر پایداری اشتغال در کارگاه ، به عنوان یکی از شرایط بخشودگی ، با رسیدگی پرونده ۵۵ کارفرمای دیگر در استان ، پیش بینی می‌شود تعداد کارفرمایان برخوردار از شرایط بخشودگی به بیش از هزار و ۸۰۰ نفر در گیلان برسد. 

کیوان مرتضوی افزود: با اجرای این طرح ، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی گیلان از کارفرمایان تعیین تکلیف شد. 

وی گفت: ادارات شهرستان‌های رشت ، رضوانشهر ، بندرانزلی ، آستانه اشرفیه ، فومن و لنگرود بیشترین ثبت تقاضا و بالاترین تعداد درخواست‌های تعیین تکلیف شده را در این مدت به خود اختصاص دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.