کرملین: ارتباط پوتین با مرگ پریگوژین دروغ مطلق است

کرملین اعلام کرد: ارتباطی با سانحه هوایی که منجر به کشته شدن یوگنی پریگوژین، رهبر گروه واگنر شده، نداشته است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: گمانه‌زنی برخی مقامات غربی مبنی بر این که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دستور حمله به پریگوژین را داده، «دروغ مطلق» است.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، پسکوف به خبرنگاران گفت: تاکنون حقایق کمی به اثبات رسیده و هنوز آزمایش‌های پزشکی قانونی برای تایید مرگ پریگوژین مورد نیاز است.

سخنگوی کرملین اعلام کرد: هنوز مشخص نیست که پوتین در مراسم تشییع جنازه پریگوژین شرکت خواهد کرد یا نه، زیرا او برنامه شلوغی دارد.

 هواپیمای خصوصی رئیس واگنر چهارشنبه شب در شمال مسکو سقوط کرد. این حادثه هیچ بازمانده‌ای نداشت و تمام سرنشینان هواپیما کشته شدند. پوتین شب گذشته حادثه سقوط هواپیما را تسلیت گفت و پریگوژین را «مردی با سرنوشتی پیچیده» و «تاجری موفق» خواند که در زندگی مرتکب اشتباهاتی شد.

برخی رسانه‌ها مرگ پریگوژین را به صورت قطعی اعلام نکرده‌اند. وزارت دفاع انگلیس نیز اعلام کرد که هنوز مدرک قطعی وجود ندارد که نشان دهد رئیس واگنر، سرنشین هواپیمایی بوده که سقوط کرده، اما «به احتمال زیاد» او مرده است.

پریگوژین در ماه ژوئن شورش کوتاه و نافرجامی را علیه دولت روسیه رهبری کرد. وی پس از مذاکره با پوتین اعلام کرد نیرو‌های خود را از اوکراین خارج کرده و به بلاروس و آفریقا می‌برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۵ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
اثرات این واقعه برای همیشه به کرملین اصابت خواهد کرد
آخرین اخبار