زلنسکی: اوکراین در مرگ پریگوژن دست نداشته است

رئیس جمهور اوکراین از عدم دخالت کی یف در حادثه سقوط هواپیمای حامل رئیس گروه واگنر خبر داد.

پس از تمرد گروه واگنر از دستورات فرماندهی مرکزی روسیه، این گروه که بزرگترین پیمانکار نظامی این کشور محسوب می‌شود به حاشیه رانده شد. در این میان یوگنی پریگوژن، رئیس گروه واگنر با میانجیگری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس توانست بدون پیگرد قضایی به فعالیت خود در روسیه ادامه داده و شبه نظامیان خود را در مینسک مستقر کند. با این حال، خبر سقوط جت شخصی حاوی پریگوژن اکنون باعث ایجاد تردید‌ها درباره عاملان مرگ وی شده است. اوکراین یکی از این متهمان است. 

 زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در واکنش به اتهامات دست داشتن کی یف در سقوط هواپیمای حامل پریگوژن به رسانه‌ها گفت: حقیقت این است که ما در این حادثه هیچ نقشی نداشته ایم. کی یف در این ماجرا ایفای نقش نکرده، اما بر همگان مبرهن است که چه کسی پشت این حادثه بوده است. 

اکنون کشور‌های غربی انگشت اتهام در این ماجرا را به سمت روسیه و شخص پوتین نشانه گرفته اند.

اولیویر وران، سخنگوی دولت فرانسه نیز درباره این حادثه اعلام کرد: پاریس تردیدهایی منطقی درباره دلایل سقوط هواپیمای حامل پریگوژین دارد.

وی تاکید کرد: ما هنوز از شرایط این حادثه اطلاعی در دست نداریم اما تردیدها در این زمینه همچنان پابرجاست. ما با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هم عقیده هستیم که ولادیمیر پوتین پشت بسیاری از اتفاقات رخ داده در روسیه است.

منبع: العربیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
اینایی که میگن کار غربه نمی‌دونن تو خاک روسیه بوده یعنی اینقدر روسیه ضعیفه بیان بمب گذاری کنن برن کسم نفهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
ریدم به مخاطبات که دنبالت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۶:۵۹ ۰۳ شهريور ۱۴۰۲
زلنسکی میگوید اوکراین در مرگ پریگوژین دست نداشته. ولی نگفته که آیا در ربایش او دست داشته یا نداشته؟ چون روسیه مطلقا مرگ او را تایید نکرده و هنوز احتمال زنده بودن او وجود دارد. احتمال اینکه بعلت عدم حمله پریگوژین به مسکو و عقب نشینی او از حمله به مسکو زلنسکی او را ربوده باشد و الآن در زندانی در اوکراین در یک زیرزمین در حال شکنجه شدن و محاکمه شدن باشد قویا وجود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
بیچاره اون هشت نفری که قربانی انتقام‌جویی پوتین شدند، اونها چه تقصیری داشتند، بالاخره اونها هم خانواده داشتند وسالها درگیری هوایی آموزش دیده بودند وآینده خود را با خوش خیالی انتخابکرده بودند غافل از آنکه یک عزرائیل خود خوانده جان همه شان رابا آرزوهایشان خواهد گرفت ؛بگذارید پوتین وهمفکرانشان زندگی کنندوجهانی رابه خطر بیندازند،قابل توجه آنهایی که سنگ پوتین رابه سینه میزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
اینم مثل هواگرد دادن ما به روسیه
اینقدر دروغ نگو خسته امون کردی
آخرین اخبار