بهره‌برداری از برج پرنده‌نگری تالاب گندمان بروجن

برج پرنده‌نگری تخصصی در تالاب گندمان که در زمره ۱۰ تالاب برتر پرنده‌نگری ایران و مهمترین زیستگاه‌های جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم‌گذاری پرندگان مهاجر است، با حضور رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست بهره‌برداری و فعال شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: سازه این برج با ارتفاع هفت متر با سازه بتنی مصلح در ۲ طبقه احداث شده که ۱۲ متر از سطح تالاب بالاتر است و به دستگاه‌های تلسکوپ و دوربین برای رصد پرندگان و تجهیزات ویژه و تخصصی برای پرنده نگری مجهز شده است.

سعید یوسف‌پور در آیین افتتاح برج پرنده‌نگری تخصصی در تالاب گندمان افزود: این برج در زمینی با ۴۸ متر مربع و اعتباری بیش از ۹ میلیارد تومان احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه این برج نخستین برج پرنده‌نگری در استان است، گفت: این برج برای جذب گردشگران تخصصی پرنده‌نگری احداث شده است و مشرف به تالاب و محل زیست پرندگان است.


بیشتر بخوانید


یوسف‌پور افزود: این برج با هدف ایجاد زیرساخت مناسب برای مدیریت تالاب، پایش و حفاظت بهینه این زیستگاه، انگیزه مداری برای تقویت گردشگری به خصوص گردشگری تخصصی و پرنده‌نگری و معرفی داشته‌های طبیعی و افزایش فرهنگ حفاظت از تالاب احداث شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار