تکمیل طرح‌های مهم عمرانی با جدیت در استان قزوین پیگیری می‌شود

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: تکمیل طرح‌های مهم عمرانی و سدسازی از جمله مطالعات انتقال آب الموت به استان، راه اندازی فرودگاه و دهکده لجستیک با جدیت پیگیری می‌شود.

مهدی رجحانی معاون عمرانی استانداری قزوین در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در سالن باغستان برگزار شد، گفت: احصای نظام مسایل استان نشان داد که در گذشته امکانات در روستا‌ها بر اساس قدرت سیاسی و لابی‌ها توزیع شده و ماحصل عملکرد استان این بوده که برخی مناطق محروم مانده اند.

وی اضافه کرد: در این راستا یک گروه ویژه تشکیل شده تا مسائل و مشکلات مختلف اعم از راه و جاده و آب و خدمات را شناسایی کرده و شاخص‌ها جور دیگر دیده شود و نقش اقتصاد هم مورد توجه قرار گیرد لذا در تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن (ع) معیار ما محرومیت‌ها و تولید و شاخص‌های دیگر بود.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: ارزیابی‌های شش ماهه نشان داد در کوهین،  طارم و الموت در حوزه جاده‌ای وضعیت وخیمی داریم و باید این نقصان را جبران کنیم.

وی در خصوص درخواست برای باغ ویلا‌ها نیز گفت: نگاه ما این است مردم نیاز دارند باغ ویلا هم داشته باشند و بجای رها شدگی این موضوع باید ساماندهی را جدی بگیریم، ولی فعلا نتیجه خاصی نگرفته ایم و خوش بین هستیم درچند ماه آینده این موضوع پیگیری و در قالب شهرک‌ها ساماندهی شود.

رجحانی بیان کرد: برای ساماندهی مشاغل مزاحم کار‌هایی با همکاری شهرداری در دست اقدام است و در خصوص تانکر‌های آب در باغات موضوع ابعاد مختلفی دارد و لی نگرانی ما تخلف جمع آوری آب است و حتما فعالیت غیرمجاز هم داریم، اما باغ یک نوع تولید است و در قالب بازار آب می‌توان برای آن‌ها کد اختصاص داد تا بر اساس وسعت زمین افراد بتوانند آب خریداری کنند در غیر این صورت غیرمجاز تلقی شده و حتما برخورد شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: در خصوص نهضت ملی مسکن برای افزایش قیمت‌ها پروژه‌ها بر اساس قیمت تمام شده بود و قطعی اعلام نکردند و اگر واریزی دیگری باید داشته باشند حتما با احتساب گرانی مصالح ساختمانی است.

وی اضافه کرد:برای تامین کسری نقدینگی مردم سقف وام‌های پرداختی به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته تا آثار تورمی پوشش داده شود و اگر اعتراضی برای صاحبان واحد‌های دو طبقه وجود دارد علت آن افزایش قیمت بر اساس ساخت محوطه و حیات در واحد‌های ویلایی است، اما در مجموع این طرح یک پروژه سود آور و شیرین است و ۵۰۰ واحد نیز آماده تحویل است.

رجحانی در خصوص طرح‌های آبی استان نیز گفت: درخصوص آب و ارتقای بهره وری و منابع آب نسبت به تکمیل سد نهب اقدام شده و بزودی سد بالاخانلو هم آبگیری می‌شود و مطالعات سد بورمانک نهایی شده و مطالعات بین حوزه‌ای انتقال آب الموت رود در ردیف طرح‌های اولویت دار قرار دارد تا به پشت سد طالقان منتقل شود.

وی گفت: اجرای طرح پایین دست سد نهب در حال اجراست و پایین دست سد بالاخانلو کلنگ زنی شده و برای احیای دشت قزوین کمیته احیای دشت قزوین تشکیل شده و دو نفر از اعضا مشاوران وزیر نیرو و وزارت جهاد عضو هستند تا همراهی کنند.

رجحانی افزود: کمیته احیای دشت قزوین برای تحقق بهره وری شکل گرفته و راه اندازی بازار آب یکی از کار‌هایی است که با استفاده از فناوری جدید دردست پیگیری است و بزودی نماینده ویژه ا‌ی برای دشت قزوین تعیین می‌شود تا کار‌ها پیگیری شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: مهمترین کار عمرانی انتقال آب از سد طالقان به استان برای تامین آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستاست که در فاز‌های اولیه این آب به شهر‌های آبیک و زیاران رسیده و به سمت مهرگان سرازیر می‌شود و امیدواریم در کوتاه مدت به مهرگان برسد.

رجحانی در خصوص فرودگاه هم گفت:این طرح با قدرت پیگیری می‌شود، اما چون موضوع پیچیده است کمی زمان می‌برد، زیرا همه فرودگاه‌ها تقریبا زیان ده هستند و تعریف کاربری مسافری کمی سخت است، اما مرحله اول برون سپاری و مباحث فنی مطرح شده و در آستانه مناقصه دوم بی او تی فرودگاه هستیم و با سرمایه گذارهم توافق کردیم و معارضان فرودگاه هم با پرداخت خسارت از محل مولد سازی حل خواهد شد.  

وی افزود: در کشور ۱۴ طرح دهکده لجستیک وجود دارد که ما هم یک سهم گرفتیم و با سرمایه گذاران صحبت شده و نکته دیگر مرمت ایستگاه راه آهن است و پس از نصب آسانسور بزودی پله برقی هم تا یک ماه دیگر افتتاح می‌شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهارداشت: طرح تی او دی منتظر موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری است که مصوبه بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.