افتتاح ۱۵۰ طرح عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی در استان سمنان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۱۵۰ طرح عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی با اعتبار یک هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدرضا قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در نشست با نمایندگان خبرگزاری‌های استان سمنان، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: از مجموع طرح‌های آماده بهره‌برداری در بخش کشاورزی استان سمنان ۱۳۴ طرح در بخش عمرانی و ۱۶ طرح مربوط به بخش اقتصادی است.

وی تصریح کرد: افتتاح ۱۵۰ طرح بخش کشاورزی موجب اشتغال زایی ۹۵ نفر و تثبیت اشتغال ۱۲۳ نفر می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این طرح‌ها در بخش‌های مختلف آب‌وخاک، تولیدات دامی، تولیدات گیاهی و عشایری و منابع طبیعی آماده بهره‌برداری است، افزود: در بخش پروژه‌های عمرانی با توجه به اهمیت موضوع آب و اولویتی که این موضوع در بخش کشاورزی استان دارد، تمرکز عمده این طرح‌ها بر توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، لایروبی، مرمت و بهسازی قنات‌ها، احداث کانال‌های آبیاری عمومی و انتقال آب با لوله و همچنین تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی است.

قاسمی بیان کرد: مرمت و لایروبی طرح‌های آبخیزداری و به‌ویژه ساخت سازه‌های سنگ و ملاتی و بند خاکی برای مهار سیلاب و کاهش و جلوگیری از فرسایش آبی آماده افتتاح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.