خدمت سپیدپوشان زیر پرچم سبز

۲۴۰ پزشک رسمی و افتخاری، مرهم درد زائران امام رضا (ع) بیش از ۲۴۰ پزشک رسمی و افتخاری باتجربه زیر نظر مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی به بیماران زائر خدمت‌رسانی می‌کنند.

مهدی سلطا‌نی‌فر مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی گفت: مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی متولی بهداشت و درمان در حوزه۲۴۰ پزشک رسمی و افتخاری، مرهم درد زائران امام رضا (ع) اماکن متبرکه رضوی است و خدمات آن در پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی و دارالشفای امام (ع) به بیماران داخلی و خارجی ارائه می‌شود.

او افزود: در حال حاضر بیش از ۱۳۰ پزشک عمومی و متخصص خادمیار سلامت رضوی شامل ۵۰ پزشک غیرمشهدی و بیش از ۸۰ پزشک مشهدی در شیفت‌های خدمتی خود به بیماران زائر و مجاور خدمت می‌کنند.

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی به ویژه پایگاه صحن امام حسن مجتبی (ع) به عنوان مهم‌ترین مکان‌های خدمت پزشکان افتخاری در این آستان مقدس نام برد و ادامه داد: پزشکان خادمیار به طور معمول ماهانه ۲۴ ساعت در حرم مطهر خدمت می‌کنند که مدت خدمت موظفی برای مشهدی‌ها شش ساعت در هفته است.

سلطانی‌فر بیان کرد: خدمات درمانی در پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی به صورت شبانه‌روزی و رایگان به بیماران اورژانسی زائر و مجاور ارائه می‌شود.

او تصریح کرد: علاوه‌براین، ۱۱۰ پزشک شامل ۷۰ پزشک متخصص و ۴۰ پزشک عمومی با این مؤسسه همکاری دارند و در شیفت‌های مختلف، طبق تعرفه مصوب، به ویزیت بیماران در دارالشفای امام (ع) واقع در دوربرگردان بست شیخ طوسی حرم مطهر می‌پردازند.

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی تاکید کرد: پزشکان متخصص در رشته‌های اطفال، مغز و اعصاب، روانپزشکی، پوست، گوش، حلق و بینی، ارتوپدی، داخلی و گوارش، قلب و عروق، عفونی، جراحی، چشم، ارولوژی، غدد و زنان و نیز فوق تخصص کلیه و فشارخون، در ساعات و روز‌های مختلف هفته (به جز روز‌های تعطیل) در دارالشفای امام (ع)، بیماران را معاینه می‌کنند.

سلطانی فرد درباره شیفت‌های خدمتی پزشکان عمومی دارالشفای امام (ع) اظهار کرد: در هر شیفت عادی، سه پزشک عمومی با حضور در این مرکز درمانی، بیماران را معاینه می‌کنند که تعداد این پزشکان در ایام مناسبتی باتوجه به تشرف زائران به حرم رضوی، افزایش می‌یابد.

او افزود: پزشکان همکار با این مؤسسه در برنامه‌هایی مانند ارائه خدمات به بیماران محروم و کم‌برخوردار و برپایی موکب‌های خدمت‌رسان در مناسبت‌های خاص همچون ایام شهادت امام رضا (ع) نیز با آستان قدس رضوی به صورت افتخاری مشارکت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.