دانشگاه سمنان ۴۱ دانشجو را بورسیه صنعت می‌کند

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان گفت: ظرفیت بورسیه صنعت در دانشگاه سمنان طی سال تحصیلی پیش رو ۴۱ دانشجو در رشته‌های مختلف است.

فرشاد ورامینیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان در همایش مشاوران تحصیلی در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان با حضور مشاوران تحصیلی و پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری، با بیان اینکه که ظرفیت دانشگاه سمنان در رشته بورسیه صنعت ۴۱ نفر است، افزود: از این تعداد در رشته مهندسی برق ۱۰ نفر، مهندسی شیمی ۶ نفر، مهندسی صنایع سه نفر، مهندسی مکانیک ۱۵ نفر، مهندسی مواد سه نفر، شیمی کاربردی یک نفر، حسابداری یک نفر و حقوق ۲ نفر است.

وی از دریافت مجوز رشته مهندسی پزشکی در مقطع کارشناسی در دانشگاه سمنان خبر داد و گفت: پذیرفته شدگان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی می‌توانند این رشته را در دانشگاه سمنان انتخاب و از مهر امسال تحصیل خود را آغاز کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان ادامه داد: در دفترچه کنکور امسال رشته بورسیه صنعت هم اضافه شده که دانشجویان کارشناسی با انتخاب آن از بدو ورود، بورس یک صنعت خاص در یکی از شهرک‌های صنعتی می‌شوند و دانشجو یک تا ۲ روز در هفته را باید در واحد صنعتی حضور داشته باشد که برخورداری بیمه ای، سابقه‌ای و استخدامی دارد.

وی افزود: شرکت‌هایی که در سطح شهرستان سمنان و مهدیشهر از این طرح‌ها حمایت کردند و پذیرای دانشجویان هستند، شامل آریاترانسفو شرق، آریا ترانسفو قدرت، کلران، سازان و پارمیدا هستند.

ورامینیان گفت: این روش جدید ۲ مرحله‌ای است، پذیرفته شدگان انتخاب رشته می‌کنند، سه برابر ظرفیت اعلام می‌شود و در یک مسابقه با حضور صنعت، دانشجو انتخاب و به جمع دانشجویان کارشناسی این رشته می‌پیوندد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه سمنان با دانشگاه فرهنگیان گفت: در قالب این تفاهم نامه دانشگاه سمنان در سه رشته ریاضی، شیمی و زیست شناسی، دانشجو جذب می‌کند که پس از گذراندن دروس تئوری و عملی به مدت ۲ سال در دانشگاه سمنان، ۲ سال باقی مانده را در دانشگاه فرهنگیان به گذراندن دوره‌های تربیتی و مسائل مربوط به روش تدریس می‌پردازند.

در این همایش ۲ نفر از مشاوران تحصیلی نکات مربوط به انتخاب رشته صحیح را تشریح و مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان نیز به عنوان دانش‌آموخته از دانشگاه سمنان به ایراد سخنرانی پرداخت.

دانشگاه سمنان دارای یک رشته کاردانی، ۵۴ رشته کارشناسی، ۲۴۲ رشته گرایش کارشناسی ارشد و ۵۱ رشته در مقطع دکتری و ۷۰۰ عضو هیات علمی ثابت و مدعو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.