بیشترین تصادفات در تقاطع‌ها شکل می‌گیرد

معاون عملیات پلیس راهور تهران گفت: ترافیک معمولا از تقاطع‌ها شکل می‌گیرد، این مقاطع دارای حساسیت خاص ترافیکی هستند.

سرهنگ محمد رازقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تقاطع‌ها مهم‌ترین نقاطی هستند که رانندگان می‌بایست در هنگام رسیدن به آن مقررات راهنمایی و رانندگی را بیش از پیش رعایت نمایند. 

وی افزود: حضور پلیس در تقاطع‌ها بیشتر به چشم می‌خورد چرا که بیشترین تصادفات در این مقاطع بدلیل عدم رعایت حق تقدم‌های عبور صورت می‌گیرد. 

سرهنگ رازقی بیان داشت: ترافیک معمولا از تقاطع‌ها شکل می‌گیرد بنابر این مقاطع دارای حساسیت خاص ترافیکی هستند. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ برای اجرای قوانین و مقررات مخصوصا رعایت حریم تقاطع‌ها و گذرگاه‌های عابر پیاده بیشترین حضور را در این قسمت‌ها دارند و نسبت به جذب بار ترافیکی و نظارت بر عملکرد صحیح چراغ‌ها تلاش می‌کنند. 

وی گفت: در گذرگاه‌های عابر پیاده، بدلیل تصادفات زیاد سواری و موتور سیکلت‌ها باید نسبت به عابر پیاده که ایمنی کمتری دارد، می‌بایست حق تقدم را رعایت نمایند. 

سرهنگ رازقی افزود: خودرو‌ها و موتورسواران می‌بایست در حریم تقاطع‌ها به عابرین پیاده احترام بگذارند این است و می‌بایست بیشتر به حریم عابرین پیاده که ایمنی کمتری در تقاطع‌ها احترام بگذارند و قبل از خط ایست توقف کامل نموده تا عابرین پیاده از تقاطع عبور نمایند تا تصادفات کمتر شود. 

وی افزود: گذرگاه عابر پیاده محلی است امن در عرض راه، تا عابر پیاده بتواند به سلامت از آن عبور نماید و این محل با خط کشی مشخص شده و محل مجاز عبور عابر پیاده محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
سر تقاطع ها حتما باید سرعتگیر نصب بشه
آخرین اخبار