روکش آسفالت جاده های خراسان رضوی در دولت سیزدهم رکورد زد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: این استان طی یکسال (۱۴۰۱) روکش آسفالت را بر روی هزار کیلومتر از جاده های استان با ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اجرا کرد که رکوردی در این زمینه محسوب می شود.

جواد خدایی عصر سه شنبه در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های دولت در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: این در حالی است که روکش آسفالت برای هزار کیلومتر جاده در حالت عادی پنج سال زمان می‌برد.

وی بیان کرد: مردم خراسان رضوی گلایه‌های زیادی نسبت به روکش نامناسب آسفالت راه‌های بین شهری استان بویژه راه‌های اصلی و شریانی داشتند و توان خراسان رضوی نیز انجام روکش آسفالت به میزان ۲۰۰ کیلومتر در سال بود.

وی اظهار داشت: با تلاش راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی و همراهی مردم، عزم جدی برای بهسازی روکش آسفالت جاده‌های خراسان رضوی در قالب طرح "تحول راه‌های استان" در دولت سیزدهم شکل گرفت به طوری که معادل پنج سال عملیات بهسازی جاده‌ها در یکسال انجام شد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: از ابتدای دولت تاکنون هزار و ۱۳۰ کیلومتر از جاده‌های بین شهری استان بهسازی شده است که این عدد تا پایان دولت سیزدهم به سه هزار کیلومتر خواهد رسید.

خدایی خاطر نشان کرد: به دلیل حجم بالای عملیات بهسازی روکش آسفالت جاده‌های خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱، این استان رتبه نخست کشور را در قیر مصرفی داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد با پایان بهسازی روکش آسفالت ۲ هزار کیلومتر جاده باقیمانده در خراسان رضوی بهسازی راه‌های استان در دولت سیزدهم به حداکثر میزان خود برسد.

معاون استاندار خراسان رضوی طرح‌های راه سازی شامل مشهد – چناران، مشهد- سرخس، مشهد- دوغارون، تربت حیدریه – سنگان، شادمهر- کاشمر و آزادراه حرم تا حرم را از مواردی برشمرد که عملیات اجرایی ان‌ها در دولت سیزدهم سرعت گرفته است.

خدایی اضافه کرد: طرح‌های راه سازی مزبور که جاده‌های دوبانده را دربرمی گیرد تا دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبایی
۲۰:۱۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
ابتدای خروجی و ورودی قوچان به مشهد متاسفانه دارای عرض کم و خیلی خطرناک است و معمولا تصادف هم در آنجا زیاد است لطفا ترتیب اثر دهید
Iran (Islamic Republic of)
حسام فرهنگی قوچانی
۲۰:۱۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
مسیر مشهد تا قوچان از سال 90 بنا بود عرض آن اضافه شود که تاکنون مشهد تا چناران به صورت ناقص اجرا شده است