عملیات مرمت و سامان‌دهی کاروانسرای دامغان آغاز شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان دامغان گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده، عملیات مرمت و سامان‌دهی کاروانسرای شاه‌عباسی دامغان توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی آغاز شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان دامغان اظهار کرد: کاروانسرای دامغان که توسط صندوق توسعه صنایع ‌دستی، فرش دستباف، احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی به مزایده گذاشته شده بود، پس از طی فرآیند اداری و مراحل قانونی در تیرماه ۱۴۰۰ طی قراردادی به برنده مزایده و سرمایه‌گذار جدید تحویل داده شد.

وی با اشاره به توقف عملیات اجرایی در کاروانسرا به دلیل عدم تصویب طرح گفت: طرح مرمت و احیای تکمیلی کاروانسرای شاه‌عباسی دامغان پس از تأیید در کمیته فنی صندوق حفظ و احیای و وزارت میراث فرهنگی جهت اجرا به سرمایه‌گذار ابلاغ شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان دامغان افزود: تمامی مراحل اجرایی مرمت و ساماندهی باید بر اساس طرح تائید شده و تحت نظارت ناظر استانی صورت پذیرد.

اکبرپور بابیان اینکه کاروانسرای دامغان به مدت ۲۰ سال با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی واگذارشده است، بیان کرد: امیدواریم با حمایت مسؤولان استانی و شهرستانی شاهد تسریع در اتمام مرمت و بهره‌برداری از کاروانسرای شاه عباسی در راستای حفظ و نگهداری این بنای با ارزش و توسعه گردشگری شهرستان دامغان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.