اضافه شدن ۲ نماینده به نمایندگان مجلس استان یزد

رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مجلس ۲ نماینده به نمایندگان استان یزد اضافه می‌شوند.

جوکار رئیس کمیسیون امورداخلی و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با افزایش حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مجلس گفت: براساس اصل ۶۴ قانون اساسی که بر اساس آن هر ۱۰ سال براساس شرایط جغرافیایی، سیاسی و جمعیت ۲۰ نماینده می‌توانند به مجلس اضافه شوند که در در دو دهه گذشته این اقدام صورت نگرفته است. 

او با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۰ نماینده می‌توانند به جمعیت مجلس اضافه شوند افزود: این طرح از مدت‌ها قبل در دستور کار بوده است و بر اساس پراکندگی جمعیت، محرومیت، شرایط سیاسی این توزیع باید انجام شود که دو نفر از نمایندگان مرتبط با استان یزد هستند.

رئیس کمیسیون امورداخلی و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت تصویب طرح افزایش نمایندگان، یک نفر مربوط به حوزه انتخابیه یزد، اشکذر و زارچ است و نفر بعدی با تفکیک حوزه انتخابیه مهریز، خاتم بهاباد، بافق، مروست و ابرکوه که بدین ترتیب که حوزه مهریز، بافق و بهاباد یک حوزه انتخابیه و ابرکوه، خاتم و مروست یک حوزه دیگر می‌شوند و ندوشن هم که هم اکنون مرتبط با یزد، اشکذر و زارچ است در صورت تصویب به حوزه انتخابیه تفت و میبد برگشت داده می‌شود و جزو این حوزه می‌شود. 

جوکار ادامه داد: این طرح اکنون در نوبت دستور روزانه مجلس است امیدواریم با هماهنگی وزارت کشور به انتخابات امسال برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار