قانون جوانی جمعیت به صورت یکسان اجرا نمی‌شود

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه مجلس گفت: خانه‌های ۴۵ متری و ۶۵ متری نمی‌توانند بیش از یک فرزند را در خود جای دهند.

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم در مجلس درباره اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: یکی از ایراد‌های این طرح این است که همه استان‌ها یکسان در آن دیده نشده است، به طور مثال در حوزه انتخابیه ما شهرستانی وجود دارد که می‌تواند از مزایای این قانون برخوردار شود، اما شهرستان دیگر نمی‌تواند.

او با اشاره به اینکه مشکل جمعیت را باید در محل دیگری جستجو کنیم، ادامه داد: خانه‌های ۴۵ متری و ۶۵ متری نمی‌توانند بیش از یک فرزند را در خود جای دهند و هزینه بهداشت هم سرسام آور است و شخص نمی‌تواند فرزندی داشته باشد.

نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در برخی شهرستان‌ها تعداد فرزندان زیاد است چرا که مشکلات مذکور وجود ندارد، اما ساکنان تهران و شهر‌های بزرگ نمی‌توانند بیش از یک فرزند داشته باشند، زیرا هزینه‌ها سرسام آور است بنابراین باید اصل مشکل حل شود.

صباغیان تصریح کرد: هر چند با این طرح برخی امتیازات داده می‌شود، اما اهداف محقق نمی‌شود و تاکنون آیین‌نامه‌های مربوط به این قانون ابلاغ نشده و حتی برخی از دستور‌العمل‌های آن تهیه نشده است.

او مشکل اصلی فرزندآوری را هزینه‌های بالای مسکن، آموزش و بهداشت عنوان کرد و تعامل همه دستگاه‌ها و دولت را برای رفع مشکلات در این زمینه خواستار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.