واشنگتن پست: اوکراین در حال از دست دادن گزینه‌های غربی خود است

یک نشریه آمریکایی با بیان آن‌که کی‌یف در ضدحمله خود ضعیف عمل کرده نوشت که اوکراین در حال از دست دادن گزینه‌های خود از کشورهای غربی است.

نشریه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی با بیان آن‌که زمان برای اوکراین برای پیشروی در ضدحمله مقابل روسیه رو به اتمام است، نوشت که حمایت غربی‌ها از کی‌یف به همین دلیل کاهش می‌یابد و گزینه‌های اوکراین یک به یک از بین می‌روند.

ضد حمله اوکراین در اوایل ژوئن آغاز شد و در ابتدا انتظار می‌رفت کی‌یف سرزمین‌های قابل توجهی را پس بگیرد، اما در حال حاضر نشانه‌هایی از راکد بودن را نشان می‌دهد و واشنگتن پست در این باره نوشت: «پیشروی‌های کی‌یف در این چند روز در روستا‌ها کمرنگ شده است. نیرو‌های روسی در شمال پیشروی می‌کنند و طرح آموزش خلبانان اوکراینی بر روی اف۱۶ ساخت آمریکا به تعویق افتاده است. مقامات اوکراین و غرب ممکن است بخواهند صبر بیشتری در این باره بکنند، اما در حال حاضر روند کند است.»

به گفته تحلیلگران: «بدون تسلیحات پیشرفته‌تر برای تقویت خط مقدم یا نیرو‌های متعهد به طور کامل که هنوز در ذخیره نگه داشته می‌شوند، بعید است که اوکراین بتواند در ضدحمله به موفقیت دست یابد. ناتوانی در نشان دادن موفقیت قاطع در میدان نبرد نیرو‌های کی‌یف این نگرانی را ایجاد می‌کند که درگیری به بن‌بست تبدیل رسیده است و حمایت بین‌المللی ممکن است از بین برود.»

همچنین گفته می‌شود که انتظار می‌رود درخواست‌ها از واشنگتن برای کاهش کمک‌های نظامی و مالی خود به اوکراین درپی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ تشدید شود. گزارش محرمانه اطلاعاتی آمریکا هم می‌گوید ضد حمله اوکراین در رسیدن به شهر کلیدی ملیتوپل در جنوب شرقی شکست خواهد خورد و قطع کردن پل زمینی روسیه که دونباس را به کریمه متصل می‌کند در استان جنوبی زاپروژیا امسال محقق نخواهد شد.

بر اساس برآورد‌های روسیه، اوکراین نتوانسته است به هیچ دستاورد قابل توجهی دست یابد، اما از زمان آغاز ضدحمله، بیش از ۴۳ هزار سرباز و نزدیک به ۵ هزار قطعه تجهیزات سنگین را از دست داده است. کی‌یف تاکنون ادعای تصرف چندین روستا را داشته است، اما به نظر می‌رسد این روستا‌ها در فاصله‌ای دورتر از خطوط دفاعی اصلی روسیه قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار