ضرب‌الاجل استاندار برای انتقال حساب‌های بانکی شرکت ها به کردستان

زارعی کوشا گفت: شرکت‌ها و واحدهای تولیدی تا پایان شهریورماه فرصت دارند که حساب‌های بانکی خود را به استان منتقل کنند در غیر اینصورت اجازه خروج مواد از استان را نخواهیم داد و خدمات آنان نیز قطع می‌شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد، گفت: مسئولیت انتقال حساب‌های بانکی واحد‌های تولیدی و معادن به استان را بر عهده گرفته‌ام و نیازی به تفاسیر اضافی توسط مدیران وجود ندارد.

او با بیان اینکه در مورد معادن تکلیف روشن است و باید همه حساب‌های خود را به داخل استان منتقل کنند، افزود: در صورت عدم انتقال، پرونده هیچ واحد تولیدی کوچک و بزرگی اعم از خصوصی و دولتی در جلسات استان مطرح نخواهد شد.

استاندار کردستان افزود: از تکالیف قانونی برای این موضوع استفاده شود اگر اطلاعاتی لازم است به کمک دستگاه‌های قضائی از ادارات و دستگاه‌ها دریافت شود.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: کل حساب‌ها حتما فقط باید در استان باشند و مهم نیست که در کدام بانک باشد.

او با بیان اینکه مدیران استان نباید توجهیات مدیران این واحد‌ها را برای عدم انتقال بپذیرند، تأکید کرد: ما از ظرفیت خودمان استفاده می‌کنیم و در صورت عدم انتقال حساب‌ها اصرار بیشتری نخواهیم داشت و با استفاده از ظرفیت‌ها تمامی ارائه خدمات به این واحد‌ها قطع خواهد شد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: این موضوع علاوه بر این که تکلیف قانونی است، از وزیر کار نیز صراحتا دستور گرفته شده است.

او در ادامه گفت: چند ماه است که این موضوع به صورت مستمر تکرار شده و جای هیچ گونه مماشاتی نیست.

استاندار کردستان گفت: تا پایان شهریور به واحد‌های تولیدی و معدنی برای انتقال حساب‌های بانکی آن‌ها مهلت داده می‌شود، از این تاریخ به بعد جلوی ارائه خدمات به این واحد‌ها گرفته می‌شود و اجازه خروج هیچ‌گونه موادی از استان را نخواهم داد و خودم مسئولیت را برعهده می‌گیرم.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز کودتای ۲۸ مرداد اشاره و اظهار کرد: کودتای ۲۸ مرداد یک کودتای ننگین ایالات متحده در کشور بود و یکی از اوراق برجسته در عملکرد ننگین رژیم پهلوی و حامیان آن به ویژه آمریکا و انگلیس است.

او با بیان اینکه در تبیین حقایق نظام معاصر در نظام آموزشی ضعیف هستیم، افزود: فضای دانشگاهی و آموزش و رسانه‌ای تکلیف دارند نسبت به تبیین این موضوعات اقدامات و کار موثر صورت گیرد.

زارعی‌کوشا گفت: در فضای رسانه‌ای یکی از راهبرد‌های دشمن، تطهیر پهلوی‌ها است و جریانی را در پیش گرفته که برداشتی برای نسل جدید ایجاد کنند که با واقعیت و حقیقت فاصله داشته باشد لذا خلاء‌ها و کم‌کاری‌ها این موضوعات را در ذهن دانش‌آموزان ما شکل می‌دهد.

او در ادامه از آمادگی کامل برای میزبانی از زوار اربعین در مرز باشماق خبر داد و گفت: رویکرد تبلیغ در دستور ستاد قرار گرفته و امیدواریم بتوان حداکثر ظرفیت را برای خدمت‌گذاری به زائران انجام به کار گرفت.

جلوگیری از حمل‌ونقل شرکت‌ها

معاون امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه در ارتباط با انتقال حساب‌های بانکی واحد‌ها به استان اظهار کرد: شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی درصورت عدم رعایت دستور در خصوص انتقال حساب‌های بانکی، با آنان برخورد خواهیم شد.

کیومرث حبیبی افزود: ما در شورای ترافیک نیز از ابزار‌های موجود جهت جلوگیری از حمل و نقل مواد استفاده خواهیم کرد.

او به پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری تاکید کرد و خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گفت: در دور دوم سفر‌های ریاست جمهوری ارزیابی از مدیران استان بر اساس اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری انجام خواهد شد لذا مدیران نسبت به اجرای مصوبات اهتمام جدی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.