همایش توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد در شهمیرزاد

همایش توانمندسازی و گردهمایی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استان سمنان با حضور ۱۰۰ نفر از مدیران و موسسان این مجموعه در مجتمع فرهنگی آموزشی شهید کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد.

محسن ولیئی معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور در این جمع با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ هزار تشکل مردم نهاد دارای مجوز از وزارت کشور در سطوح شهرستانی استانی ملی و بین‌المللی با مشارکت ۱۷۴ هزار نفر اعضای این تشکل‌ها در موضوعات مختلف به حدود ۲ میلیون نفر از مردم کشور خدمات ارائه می‌کنند، افزود: یکهزار تشکل و نهاد از این مجموعه دارای فعالیت در سطح ملی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز در این جمع از سازمان‌های مردم نهاد خواست به مسائل اساسی استان نظیر آب و جمعیت بپردازند و برای مشارکت مردم در استان برای رفع این مشکلات فعالیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نقش تاریخی مردم ایران در خدمات رسانی در تشکل‌های خدمات رسان را از دوران بعد از پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد و گفت: حضور اثرگذار پشتیبانی مردمی دوران دفاع مقدس و در سال‌های اخیر مقابله با ویروس منحوس کرونا حضوری کم نظیر و نشان دهنده عزم مردم برای ورود به این عرصه است.

نماینده، ولی فقیه در استان، برخورداری از تخصص‌های لازم، آسیب شناسی، استفاده از ظرفیت جوانان مستعد، آموزش مستمرو هدفمند را از ویژگی‌های تشکل‌های موفق برشمرد و از مسئولان استان نیز خواست در بخش اعتماد به سازمان‌های مردم نهاد و رفع مشکلات و مسائل آنان زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این گردهمایی گفت: در استان سمنان با فعالیت ۷۹۵ سازمان مردم نهاد فعال به ازای هر هزار نفر یک تشکل وجود دارد که این سرانه در کشور به نسبت جمعیت شاخص است.

احمد ریواده سطح بالای فعالیت داوطلبانه مردمی در استان را یادآور شد و گفت: ساخت و تحویل ۶۰ درصد فضا‌های آموزشی مورد نیاز ۱۳۰ هزار دانش آموز استان با مشارکت خیرین و حضور اثرگذار مواکب مردمی استان در راهپیمایی جهانی اربعین از مصداق‌های بارز این موضوع است.

مصطفی مرادی مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های یک ساله تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استان سمنان توسعه فعالیت‌ها و ابتکارات اجرایی جلب و جذب مشارکت مردم را از ویژگی‌های این نهاد‌ها در استان دانست و بر رفع دغدغه‌ها و مطالبات این قشر تاکید کرد.

در این گردهمایی جمعی از منتخبان موسسین و مدیران سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد استان سمنان به بیان دیدگاه‌ها نظرات پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.