برگزاری المپیاد دانشجویان دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای کشور در آذربایجان‌شرقی

سرپرست دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان‌شرقی از برگزاری هجدهمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان دختر و بیست و هفتمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به میزبانی استان آذربایجان‌شرقی خبر داد.

ابراهیم احمدی گفت: در این رویداد نزدیک به هزار و ۲۰۰ دانشجوی دختر و پسر ورزشکار از دانشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای سراسر کشور در ۱۰ رشته ورزشی و در قالب دو المپیاد فرهنگی و ورزشی مجزا به رقابت می‌پردازند‌.

وی یادآور شد: این مسابقات از ۲۸ مرداد ماه لغایت ۱۱ شهریورماه سال‌جاری در شهر تبریز برگزار می‌شوند.

احمدی با بیان این‌که عملیات آماده‌سازی سالن‌ها و فراهم‌سازی تمهیدات از اسفند ماه سال گذشته و با مشخص شدن میزبانی دانشگاه فنی‌وحرفه‌تی استان آغاز گردیده است، افزود: به‌طور شبانه‌روزی همکاران در تلاش هستند تا میزبان شایسته‌ای برای این دوره از مسابقات باشند.

سرپرست دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان‌شرقی همچنین به تشریح جایگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نظام آموزشی کشور پرداخت و گفت: این دانشگاه را تغذیه کننده و پشتوانه اصلی صنعت و تولید است.

احمدی با بیان اینکه رسالت این دانشگاه مهارت آموزی و تربیت تکنسین در عرصه‌های فنی و صنعتی است، گفت: بیش از ۹۰ درصد از دانش آموختگان این دانشگاه صاحب شغل شده و وارد بازار کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود هشت هزار دانشجوی دختر و پسر در چهار گروه آموزشی علوم انسانی، عمران و معماری، مکانیک و برق و کامپیوتر و زیرمجموعه‌های آن‌ها در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، افزود: از این تعداد سه هزار دانشجوی پسر و ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی دختر در این دانشگاه و بقیه در دانشکده شماره ۲ و سایر شهرستان‌ها تحصیل می‌کنند.

وی اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای جزو دانشگاه‌های تولید فناوری، مهارت آموزی و تربیت تکنسین‌های مورد نیاز در عرصه‌های مختلف بوده و در تامین نیروی انسانی مجرب و توانمند جامعه نقش بسزایی ایفا می‌کند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی گفت: در زمان کنونی بیش از ۱۸۰ هزار دانشجو در ۳۱ دانشگاه و واحد استانی و ۱۸۴ دانشکده فنی و حرفه‌ای در سطح کشور مشغول تحصیل هستند.

احمدی، ادامه داد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد از دروس تحصیلی این دانشگاه به صورت کارگاهی و ۳۰ درصد به صورت نظری برگزار می‌شود، دانشجویان دانش آموخته در این دانشگاه به علت کسب مهارت‌های فنی و عملی از توانمندی بالایی برخوردار شده و به راحتی وارد عرصه کار و فعالیت می‌شوند یا خودشان شرکت داری و تولید شغل می‌کنند.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این نشست با بیان اینکه از فردا هجدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر سراسر کشور به میزبانی این دانشگاه در تبریز آغاز می‌شود، گفت: بیست و هفتمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر فنی و حرفه‌ای سراسر کشور نیز به میزبانی این دانشگاه در تبریز برگزار می‌شود و در این المپیادها، ۹۴۸ ورزشکار دختر و پسر شرکت کرده اند.

مهدی شریعتی با اشاره به اینکه در مجموع یک هزار و ۷۱ دانشجو، مربی و سرپرست در این المپیاد‌ها شرکت دارند، افزود: این تعداد از بین پنج هزار و ۸۰۰ دانشجوی شرکت کننده در ۱۰ منطقه در مرحله مقدماتی این المپیاد‌ها در اردیبهشت امسال، به مرحله نهایی راه یافته اند.

وی با بیان اینکه المپیاد‌های فرهنگی ورزشی دانشجویان فنی و حرفه‌ای کشور بعد از هفت سال از سال ۹۵، امسال دوباره برگزار می‌شود، اظهار کرد: این المپیاد‌ها در ۲ رشته تیمی فوتبال و والیبال و هفت رشته انفرادی مدال آور ویژه دختران مانند دو و میدانی، بدمینتون، تیراندازی، شنا، تنیس روی میز، کاراته و تکواندو برگزار می‌شود.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در هجدهمین المپیاد دانشجویان دختر، ورزشکاران از دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای ۱۹ استان کشور شرکت کرده اند و این دانشگاه تنها دانشگاه وزارت علوم است که المپیاد درون دانشگاهی برگزار می‌کند.

شریعتی ادامه داد: امسال برای اولین بار، اولین المپیاد ورزش‌های ساحلی و دریایی و در بهمن ماه نیز المپیاد کارکنان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در یکی از شهر‌های جنوب کشور برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.