دژکام:

کسانی که امنیت را به دمشق برگرداندند امروز در امنیت شهر خود درنخواهند ماند

امام جمعه شیراز گفت: کسانی که امنیت را به دمشق برگرداندند امروز در امنیت شهر خود درنخواهند ماند و همانطور که همیشه رهبر گرانقدر و امام انقلاب فرمودند هر گاه کار گره خورد کار‌ها را به مردم بسپارید که مردم کار خودشان را می‌کنند.

آیت الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با بیان اینکه امروز در دنیا می‌بینید که برای نایب امام زمانتان دشمنان چکار می‌کنند تا دست از دامن ولایت این مرد بزرگ برداریم، گفت: ولی مردم جانباز و شهید می‌دهند و پشت سر هم مورد حمله دشمنان خدا هستند، اما باورشان این است که کار برای خداست و ما غیر از اینکه در دنیا داریم عزت اسلامی خود را باز می‌یابیم این ولایت را می‌خواهیم داشته باشیم.

او با تصریح بر اینکه خیلی‌ها مدعی هستند باید اینجا امتحان خود را بدهند، گفت: برای روز دیگری امامت و ولایت را پذیرفته‌ایم، برای وقت دیگری اطاعتشان می‌کنیم و مطمئن هستیم که در آن روز رسوایی برای کسانی است که از خط ولایت و امامت، ولی عصر و نایب، ولی عصر بیرون رفتند.

دژکام با بیان اینکه مردم ایران پای نایب برحق امام عصر خود ایستاده‌اند و فریاد می‌زنند که ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند، افزود: روسیاهی برای کسانی است که دست در دست دشمنان اسلام همراه با داعش می‌شوند و به مردم زائر حرم مطهر لطمه می‌زنند و عزت، عظمت و سربلندی دنیا و آخرت مربوط به کسانی است که اطاعت از، ولی امر و اطاعت از نایب امام زمان (عج) را در همین اوضاع جنگ ترکیبی دشمن برای خود به عنوان یک افتخار حفظ می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: همه عالم آگاه باشند که روز دیگری است و ما به این اعتقاد داریم، آن روز خدای متعال صدا می‌زند هر کس پشت رهبرش بایستد. آن‌هایی که پشت سر اوباما، ترامپ، نتانیاهو و ... می‌ایستند، فریب چهار روز دنیا را نخوردند که همین دنیا هم بدبخت و ذلیل می‌شوند و روز دیگری هم وجود دارد و آن روز نامه عمل مردم ایران دست راستشان است، چون پای کار امام زمانشان ایستادند و در اطاعت و ولایت از امام زمان (عج) حرکت کردند و دست از امامت امام حق برنداشتند.

دژکام تاکید کرد: مردم این مسیر نه در دنیا ضرر داشته است و نه در آخرت ضرر دارد، همه خوبی، برکت و نورانیت است، گیرم دشمن ظلم کند و خون بریزد، اما مسیر، مسیر روشنی است.

خطیب نماز جمعه امروز شیراز ادامه داد: پس جایگاه امامت و ولایت در نگاه ما و در معارف انقلاب اسلامی این است که نه فقط برای دنیا و برای ریاست و مدیریت دنیوی بلکه برای روز قیامت است و کسی که امام حق را پذیرفته و اطاعت کرده است سربلند و روسفید است و همراه با امیرالمومنین علی (ع) برای بهشت حرکت می‌کند.

او در بخش دیگری از سخنان خود، به مسدله تقوا اشاره کرد و گفت: امروز در نگاه ما شیطان صحنه‌های گناه را در کوچه و خیابان زیاد کرده است و پیرو امام زمان (عج) باید مراقب چشم خود باشد؛ اول خودمان را کنترل کنیم تا بتوانیم دیگران را هم دعوت به تقوا کنیم.

دژکام با بیان اینکه بایستی زبانمان را کنترل کنیم و هر چه به ذهنمان آمد معلوم نیست درست باشد و اگر بگوییم گناه می‌شود، بیان کرد: گاهی با چند کلمه حرف ما آبرویی برده و حیثیتی ضایع می‌شود؛ مسلما خدای متعال راضی نیست آبروی بندگانش برده شود و برای کار نکرده کسی را مجازات کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: این کار‌ها تلاش و زحمت می‌خواهد که انسان متوجه حلال و حرام خدا باشد و زبانش را کنترل کند و در فضای مجازی هر چه دلتان بخواهد زمینه گناه فراهم است، آیا حق داریم خودمان را به گناه آلوده کنیم؟ مسلما نه؛ آیا حق داریم برای دیگران بفرستیم و دیگران را به گناه آلوده کنیم؟ مسلما خیر، تقوا که می‌گوییم برای این موارد است.

او بیان کرد: عزتمندی و سربلندی نظام خود را در قسمت‌هایی که نیرو‌های نظامی ما تلاش می‌کنند به چشم می‌بینیم و باید خدا را شکرگزار و دعاگوی کسانی باشیم که خیلی ناشناخته و گمنام کار‌های بزرگی انجام می‌دهند.

دژکام تصریح کرد: جوانانی ناشناخته، اما پیش خدا آبرومند در صنایع نظامی کشور موشک‌ها را تولید می‌کنند تا دشمن جرأت اینکه بخواهد به مرز‌های ما تجاوز کند به خودش ندهد.

او در ادامه به مناسبت‌های هفته پیش رو اشاره و واقعه کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و نقش آفرینی آمریکا و انگلیس در آن را متذکر شد و گفت: اینکه امروز سران استکبار ناراحت و زخم خورده هستند و می‌خواهند کاری کنند که کشور ایران به هم بریزد برای این است که طول مدت ۲۵ سال هر چه می‌خواستند در ایران انجام می‌دادند و اول انگلیسی‌ها بودند و بعد آمریکایی‌ها آمدند؛ ایران رسما مستعمره نبود، اما در واقعیت یک کشور کاملا دست نشانده بود و معلوم است که سران استکبار ناراحت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: ملت ایران ۴۴ سال است انقلاب کرده‌اند و دشمنان هر چه می‌کنند این نظام و حاکمیت را از دست مردم خارج کنند خود ملت با بصیرت و آگاهی و با قبول ولایتی که ولایت الهی است ایستاده و از کشور ایران به صورت مستقل در برابر همه دنیا دفاع می‌کنند.

دژکام با اشاره به درپیش بودن روز جهانی مسجد و دلیل نامگذاری این روز، گفت: امت اسلامی یک مسجد دارد که در چنگال صهیونیست‌ها اسیر است، مسجدالاقصی را در همین روز ۳۰ مرداد که دوشنبه آینده است آتش زدند و این آتش خاموش نمی‌شود تا وقتی که حکومت غاصب صهیونیستی از روی کره زمین محو شود.

او گفت: همه مساجد جهان اسلام کانون مقاومت، مبارزه و ایستادگی بر علیه این ظلم و استکبار عالمی است و روز ۳۰ مردادماه جبهه مقاومت در شیراز هم برنامه‌ها را ساماندهی می‌کند و سربازان دفاع از مسجد صف خواهند کشید و در مقابل دشمنی که می‌خواهد مسجد را بسوزاند و مسجد را محل ترور قرار دهد و مسجد را با بمب‌گذاری از خون شهیدان مسلمان غرقاب خون کند دفاع خواهیم کرد و برنامه‌های مناسبی در این زمینه خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: یکم شهریورماه روز بزرگداشت ابن سینا و روز پزشک است؛ در همه دنیا به افتخار یک ایرانی می‌گویند این روز، روز پزشک است؛ ابن سینا پزشکی است که در کتاب‌های تاریخ علوم غربی‌ها نوشته اند پرنس علوم؛ این دانشمند بزرگی که از پس از هزار سال هنوز می‌درخشد و دانشگاه‌های بزرگ پزشکی دنیا تصویر ابن سینا را با همین عمامه شرقی، ایرانی و اسلامی در مقابل دانشگاه‌هایشان گذاشته‌اند.

او گفت: این کشور از هزار سال پیش پرچمدار علم، عظمت، فلسفه، حکمت و همه دانش‌های مختلف بوده و هست. 

امام جمعه شیراز به حادثه تلخ حمله تروریستی به حرم شاهچراغ اشاره کرد و گفت: حرم سوم اهل بیت که در طول ۱۰ ماه دو بار مورد حمله دژخیمان استکبار جهانی قرار گرفته است، شهری که برای حمایت از حرم اهل بیت چقدر شهید داده است؛ دشمن دانسته است که شیراز چطور در سربازی بزرگ سردار دفاع مبارزه با استکبار و جبهه مقاومت سردار شهید قاسم سلیمانی در دفاع از حرم درخشیدند و میدان‌داری کردند.

او گفت: نزدیک به یک‌هزار نفر از بچه‌های شیراز داوطلبانه برای دفاع از حرم رفتند و دشمن متوجه شد کانون تربیت این سربازان بزرگ کنار مضجع مقدس شاهچراغ (ع) است و به خیال خودش حمله می‌کند تا امنیت را از مردم و شهر ما بگیرد، اما زهی خیال باطل.

امام جمعه شیراز گفت: کسانی که امنیت را به دمشق برگرداندند امروز در امنیت شهر خود درنخواهند ماند و همانطور که همیشه رهبر گرانقدر و امام انقلاب فرمودند هر گاه کار گره خورد کار‌ها را به مردم بسپارید که مردم کار خودشان را می‌کنند؛ لذا در صحنه یکشنبه هفته گذشته این حرم شریف هم دیدیم که مردم پای کار آمدند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: یک جوان برومند، یکی از نژاد آرش، یکی از نژاد مدافعان همیشگی ایران و اسلام، یکی که غیرتش غیرت علوی است و عشقش به بچه‌های امام حسین (ع) است، مردانه و قوی به میدان آمد. اگر ما می‌گوییم با چنگ و دندان از حرم اهل بیت دفاع می‌کنیم نمونه‌اش این مرد دلیر و سربلند جناب آقای بادپا است که چگونه به میدان آمد.

دژکام افزود: از ایشان پرسیدند تو کی هستی؟ و در جواب گفت خادم حرم و هیچ ادعا ندارد و خادم اهل بیت است و قیافه نمی‌خواهد بگیرد، موقع خطر مرد میدان است و همه عزیزان دیگر که البته از مجموعه‌های امنیتی کمک دادند و هنوز هم دنبال می‌کنند و کمک می‌دهند.

او گفت: مردمی بودن قضیه را افتخار کنید و سرتان را بالا نگه دارید که ایران برای دفاع از ارزش‌های انقلابی خود هزاران هزار جوان دارد که کسی آن‌ها را نمی‌شناسد و حاضر هستند برای دفاع از ارزش‌های دینی و ملی اینگونه جان فدایی کنند. 

دژکام بیان کرد: در پایان بنیاد کفر، بنیاد استکبار، بنیاد آمریکا، بنیاد اسرائیل و بنیاد همه داعشی‌ها و نوکر‌های آن‌ها مسلم بدانید با دست قدرتمند این ملت به هم ریخته خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان ضمن گرامیداشت ۲ شهید حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، تصریح کرد: شهید عباسی که به گفته نزدیکانش سالی چند ماه روزه بود؛ در مسلخ عشق جز نکو را نکشند انتخاب می‌شوند این‌ها که در حرم پسر موسی بن جعفر (ع) در حالی که از حرم دفاع می‌کند به شهادت برسند و همینطور شهید جهانگیری، این جوان غیور و برومند که اولین کسی است که در ورودی حرم تیر می‌خورد و به شهادت می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار