استقبال کویت از سفر امیرعبداللهیان به عربستان

وزیر امور خارجه کویت سفر وزیر خارجه ایران به عربستان را نشان دهنده تلاش دو کشور برای بازگشت روابط دو جانبه به حالت طبیعی عنوان کرد.

شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح، وزیر خارجه کویت در بیانیه‌ای تاکید کرد که از نتایج سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران به عربستان و دیدار با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه این کشور استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، وی تاکید کرد: این سفر نشان دهنده تلاش دو کشور برای بازگشت روابط دوجانبه به حالت طبیعی خود و پایبندی آن‌ها به حفظ ثبات و امنیت منطقه است که این امر منجر به اعتمادسازی و در راستای منافع منطقه و جهان است.

شیخ سالم الصباح با تمجید از تلاش‌های چین، عراق و عمان برای بهبود روابط تهران و ریاض تاکید کرد: امیدواریم که این سفر گامی در راستای ایجاد روابط قوی میان دو کشور بر اساس احترام متقابل و آغازی برای صفحه جدید از روابط ایران با کشور‌های عربی منطقه باشد، روابطی که بر اساس حسن همجواری، عدم دخالت در امور کشور‌های دیگر، تقویت روابط و ایجاد پل‌های همکاری و گفتگو و تفاهم است و این امر در صلح و ثبات و شکوفایی کشور‌ها و مقابله با چالش‌های آینده سهیم خواهد بود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان دیروز (پنجشنه) در سفری رسمی وارد ریاض شد و با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود دیدار و رایزنی کرد و امروز (جمعه) وارد جده شد تا مذاکرات خود با مقامات سعودی را ادامه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
این ریزه میزه ها همه اش نگران اینن که بین ما و عربستانن له نشن
آخرین اخبار