سران کودتای نیجر با تحریم‌های اتحادیه اروپا مواجه خواهند شد

وزارت خارجه آلمان از تلاش برای «برقراری مجدد نظم قانون اساسی» در نیجر خبر داد و گفت از گزینه تحریم برای رسیدن به این هدف استفاده خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آلمان سران نظامی نیجر را که دست به کودتا زده‌اند تهدید کرد که اگر به نظم قانون اساسی برنگردند، با تحریم‌های اتحادیه اروپا مواجه خواهند شد.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه آلمان اعلام کرد وزیر خارجه این کشور مذاکراتی را «با هدف برقراری مجدد نظم قانون اساسی» در نیجر انجام داده است. این وزارتخانه می‌گوید آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان با موسی فکی ماهامات، رئیس اتحادیه آفریقا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و سایر مقامات مرتبط، درباره کودتا در نیجر گفتگو کرده و از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سازمان دهندگان کودتا در نیجر حمایت می‌کند.

وزارت خارجه آلمان در پلتفرم X که پیش از این با نام توییتر شناخته می‌شد نوشت: «پس از تعلیق همکاری در زمینه توسعه و امنیت، اکنون در اتحادیه اروپا به دنبال اعمال تحریم‌ها علیه شورشیان هستیم».

پیش از این، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «به طور کامل» از تلاش‌های جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا (اکواس) حمایت می‌کند و آماده است تا «با اعمال تحریم‌های فردی» علیه مشارکت کنندگان در کودتای نیجر، از اکواس حمایت کند.

گفتنی است، کودتای نظامی در نیجر در حالی به وقوع پیوسته است که آمریکا، اتحادیه اروپا و نهاد‌های بین‌المللی وابسته به غرب آن را محکوم کرده‌اند. اتحادیه اروپا بازداشت محمد بازوم، رئیس جمهور نیجر و خانواده اش را محکوم کرده، از وخامت شرایط بازداشت او ابراز نگرانی کرده و خواهان آزادی وی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۶:۴۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
نیجر خودش یک تنه اروپا را حریف است. اروپا باید بیاید در نیجر گدایی کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
طبق معمول پروفسور بازی اینا شروع شد
باید صبر کنیم ببینیم مردم با اینا کنار میان یا نه
آخرین اخبار