فراهم شدن زیرساخت‌های ارتباطی برای زائران گیلانی اربعین

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از فراهم شدن زیرساخت ارتباطات پایدار برای زائران گیلانی اربعین در سفر به کربلای معلا خبر داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان امروز گفت : زیرساخت‌های مناسب برای ایجاد ارتباطات پایدار صوتی و اینترنتی برای زائران گیلانی اربعین در مسیر پیاده روی و پایانه‌های مرزی تا مرز‌های خروجی کشور فراهم شده است.

فرزاد توکلی افزود: استقرار سایت‌های سیار اپراتور‌های تلفن همراه در مرز‌های خروجی و دفتر‌های خدمات امور مشترکین اپراتور‌ها با هدف تعویض سیم کارت، اعلام مفقودی، تنظیمات رومینگ و خرید بسته‌های مورد نیاز زائران، ایجاد باجه‌های پستی برای اشیاء گمشده و ارائه خدمات ارزی از طریق پست بانک در پایانه‌های مرزی کشور از خدمات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برقراری ارتباطات پایدار زائران اربعین حسینی است.

وی همچنین از ارائه‌ی خدمات ارتباطی به زائران اربعین در مسیر خارج از مرز‌های کشور خبر داد و گفت: این خدمات در ۲ بخش قبل از پایانه‌های مرزی با استقرار بالن‌های پشتیبانی اینترنتی با همکاری سازمان فضایی ایران و مسیر پیاده روی بعد از پایانه‌های مرزی تا کربلا، از طریق اپراتور‌های تلفن همراه در عراق در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه قرار است وزارت ارتباطات عراق سیم کارت رایگان در اختیار زائران ایرانی قرار دهد، افزود: اپراتور‌های تلفن همراه، اینترنت رایگان زائران را در مبادی خروجی تامین می‌کنند و زائران می‌توانند از مرز خروجی تا کربلا با فعال کردن رومینگ تلفن همراه و یا تهیه سیم کارت‌های اپراتور‌های عراقی خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.