برنامه توسعه اینترنت پرسرعت در گیلان

معاون حوزه‌ی دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه دولت در توزیع ۳۰۰ هزار پورت فیبر نوری در گیلان تا پایان سال آینده خبر داد.

معاون حوزه‌ی دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در نشست بررسی چالش‌های زیرساختی حوزه‌ی ارتباطات مرکز استان در محل فرمانداری رشت گفت: توسعه‌ی فیبر نوری از برنامه‌های دولت برای ترمیم و بهسازی زیرساخت‌های ارتباطی است و قرار است تعداد پورت‌های فیبر نوری را در گیلان تا سال آینده، از ۷۰ هزار به ۳۰۰ هزار پورت افزایش دهیم.

رضا باقری همچنین تعداد پورت‌های فیبر نوری خانوار‌ها در کشور را ۳ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۱۳۷ عدد عنوان کرد و افزود : تا پایان کار دولت سیزدهم این رقم به ۲۰ میلیون پورت هم خواهد رسید. 

وی استفاده از ظرفیت اپراتور‌های سه گانه‌ی همراه اول، ایرانسل و رایتل را در ارتقاء شبکه‌ی ارتباطی، به ویژه ارایه‌ی خدمات بهتر ارتباطی در مناطق روستایی استان به ویژه شهرستان رشت عنوان کرد و گفت: این راهکار می‌تواند در کوتاه مدت و میان مدت، مشکلات این بخش را برطرف کرده و به مطالبات مردم پاسخ دهد. 

سید علی آقازاده ، رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این نشست عمده‌ترین مشکلات ارتباطی مناطق روستایی و شهری استان را آنتن دهی تلفن‌های همراه و ترمیم زیرساخت‌های تلفن ثابت عنوان کرد.

کیاعاشوری، فرماندار رشت هم در این نشست با بیان اینکه این شهرستان ۳۰۰ روستا دارد، گفت: از این تعداد، ۱۴۰ روستا فاقد تلفن ثابت هستند و پاسخگویی به مطالبات مردم این روستاه‌ها مورد انتظار مردم و مسئولان است. 

جبار کوچکی نژاد از نمایندگان مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، گفت: توسعه‌ی زیرساخت‌های ارتباطی روستاه‌های ۳۰۰ گانه‌ی شهرستان رشت با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تنها با توسعه‌ی فیبر نوری میسر است و این مهم در روند تهیه و تدوین برنامه‌ی هفتم توسعه در دستور کار است تا به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق این هدف مهم کمک شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.