رتبه ۱۰ کنکور انسانی:

موفقیت در کنکور، تلاش و پشتکار می‌خواهد/ براساس منطق و نیاز جامعه، رشته متناسبی را انتخاب می کنم

احمد رضایی که حائز رتبه ۱۰ کنکور انسانی شده است، گفت: برای موفقیت در کنکور، تلاش و پشتکار می‌خواهد و نباید منتظر شانس و اقبال بود.

احمد رضایی استخروئیه ۱۸ ساله از کرمان، دانش آموز مدرسه نمونه دولتی سید کمال، حائز رتبه ۱۰ کنکور سراسری امسال در گروه علوم انسانی شد.

او در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سال اولی است که برای کنکور آزمون داده ام و تاکنون تجربه شرکت در کنکور را نداشته ام.

رضایی با اشاره به اینکه شرکت در کنکور هیچ ربطی به شانس ندارد، افزود: برای موفقیت در کنکور تلاش و پشتکار می‌خواهد و نباید منتظر شانس و اقبال بود.

بیشتر بخوانید: 



او بیان داشت: از تابستان سال دهم مدرسه، شروع به خواندن دروس کردم و با توجه به ایام مدارس و امتحانات، ساعت مطالعه کمتری داشتم؛ ولی از سال دوازدهم روزانه ۹ تا ۱۱ ساعت مطالعه می کردم و از قبل از عید نوروز، میزان مطالعه ام را به روزانه ۱۳ ساعت افزایش دادم.

رضایی ادامه داد: تراز تعیین شده از سمت آموزش وپرورش در کنکور را مد نظر داشتم و تا جا‌هایی انتظار کسب رتبه را داشتم؛ ولی وقتی متوجه شدم که رتبه ۱۰ کنکور را از آن خود کرده ام، شوکه شدم و حس غیر قابل بیانی به من دست داد.

او با بیان اینکه به رشته‌های روانشناسی، علوم سیاسی و اقتصاد علاقه‌مند هستم، افزود: بر اساس احساسات نمی‌توانم رشته خود را انتخاب کنم و منتظر دفترچه انتخاب رشته هستم تا بر اساس منطق و نیاز جامعه، رشته متناسبی را انتخاب کنم.

او افزود: دانش آموزان با شناخت و اعتماد به نفس به اندوخته‌های مطالعاتی خود، برنامه ریزی متناسبی را برای خود داشته باشند و طبق آن درس بخوانند و با اراده مضاعف، قبولی در کنکور را برای خود رقم بزنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.