وجود ۳۶۲ هزار بیمه شده اصلی در استان کرمانشاه

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : ۳۶۲ هزار بیمه شده اصلی در استان کرمانشاه وجود دارد که نزدیک به ۱۰ هزار نفر از این آمار مربوط به بانوان خانه‌دار است.

اسکندر کاکایی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : ۳۶۲ هزار بیمه شده اصلی در استان کرمانشاه وجود دارد که نزدیک به ۱۰ هزار نفر از این آمار مربوط به بانوان خانه‌دار است.

وی با بیان اینکه بانوانان و دختران مجردی که تحت پوشش بیمه‌ای نیستند می‌توانند از این بیمه استفاده کنند، گفت: بانوان خانه‌دار و یا دختران مجردی که شرایط لازم را دارند می‌توانند به سه صورت در قالب سه نرخ متفاوت ۱۲ درصدی، ۱۴ درصدی و ۱۸ درصدی به ترتیب معادل ۶۵۰ هزار تومان، ۷۵۰ هزار تومان و ۹۵۰ هزار تومان از مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه طرح بیمه زنان خانه‌دار را گامی مهم برای توانمندسازی و حمایت از بانوانی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند، دانست و ادامه داد: علاقمندان به انجام بیمه زنان خانه دار می‌توانند به ۱۸ شعبه و ۷ کارگزاری تأمین اجتماعی مراجعه و یا ثبت‌نام خود را ازطریق سایت این سازمان انجام دهند و همچنین سوالات خود را با شماره ۱۴۲۰ با کارشناسان تأمین اجتماعی مطرح کنند.

وی در خصوص ثبت نام غیرحضوری وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: در راستای تکریم مستمری بگیران و هماهنگی به عمل آمده با بانک رفاه، پرداخت ۴۰ هزار فقره وام ۲۰ میلیون تومانی از طریق سامانه غیرحضوری تأمین اجتماعی در بازده زمانی ۲۱ تا ۲۷ مردادماه در دستور کار قرار گرفته است.

کاکایی از مستمری‌بگیران خواست، در صورتی که دارای شرایطی هستند در فرصت باقی‌مانده (تا فردا روز جمعه) نسبت به ثبت درخواست دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی با اشاره به شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان، گفت: دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵ میلیون تومان، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۲ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.