بهره برداری از فاز اول شبکه آبیاری پایاب سد سرخاب نیر در هفته دولت

استاندار اردبیل گفت: فاز نخست پروژه آبیاری کم‌فشار اراضی پایاب سد سرخاب نیر در هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

سیدحامد عاملی که در جریان دور سوم سفر شهرستانی به نیر سفر کرده است، آخرین وضعیت پروژه آبیاری کم فشار اراضی پایاب سد سرخاب در این شهرستان را به‌صورت میدانی بررسی کرد و در جریان آخرین وضعیت این پروژه قرار گرفت.

این پروژه در هشت روستای سرخاب ، گوگه ، گوگرچین ، ایرینجی ، قره تپه ، ویرثق ، وله زاقرد و بوران در سطح سه هزار و ۵۳۰ هکتار با سیستم آبیاری کم‌فشار انتقال آب با لوله اجرا می‌شود و انتظار می‌رود با اجرای این طرح زیرساختی، تحول اقتصادی عمیقی در حوزه کشاورزی شهرستان نیر اتفاق بیفتد.

در جریان این سفر امروز همچنین بهره‌برداری رسمی از واحد سنگ‌بری در این شهرستان آغاز شد و استاندار از واحد در حال تکمیل تولید فوم در شهرستان نیز بازدید و مسائل آن را بررسی کرد.

بررسی آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان نیر هم از جمله برنامه‌های امروز استاندار اردبیل در شهرستان نیر بود.

در این شهرستان ۲ مجموعه ۶۰ واحدی در دست احداث است که پیشرفت فیزیکی یکی از این ۲ مجموعه حدود ۴۰ درصد است و مجموعه دیگر هم در مرحله زیرسازی است.

علاوه بر این ۵۰ واحد دیگر هم در قالب گروه ساخت برای خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی در دست احداث است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.