تاکید بر حل سیاسی بحران سوریه در بیانیه نشست کمیته تماس عربی با دمشق

کشورهای حاضر در کمیته تماس عربی با سوریه پس از برگزاری نشستی در قاهره در بیانیه‌ای تاکید کردند که تنها راه حل بحران دمشق سیاسی است.

در بیانیه پایانی نشست کمیته تماس عربی با سوریه آمده است: تنها راه حل بحران سوریه سیاسی است و مشتاقانه منتظریم که از طریق قانون اساسی این اقدام از سر گرفته شود.کشور‌های عضو این کمیته از اینکه سازمان ملل متحد و سوریه اعلام کردند که درباره کمک‌های انسان دوستانه به توافق رسیده‌اند، استقبال می‌کنند.

به گزارش المیادین،  کمیته تماس عربی با سوریه افزوده است: بحران آوارگان با همه تبعاتی که بر ملت سوریه و کشور‌های میزبان آن‌ها دارد، باید حل شود.

در این بیانیه با تاکید بر لزوم سازماندهی و تسهیل بازگشت داوطلبانه و ایمن آوارگان سوری به کشورشان، آمده است: باید از تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم حمایت کرد و همکاری بین دمشق و کشور‌های ذیربط نیز گسترش پیدا کند. در پایان این بیانیه بر لزوم اخراج همه نیرو‌های خارجی غیر قانونی بر اساس حقوق بین‌الملل تأکید شده است.

پیش‌تر «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب سه‌شنبه شب درباره نشست کمیته تماس عربی با سوریه گفته بود که این نشست مثمر ثمر بوده است.

کمیته تماس عربی با سوریه متشکل از کشور‌های عربستان سعودی، عراق، مصر، اردن و لبنان است که بعدظهر سه‌شنبه در قاهره برگزار و با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

در حاشیه برگزاری کمیته تماس عربی با سوریه، سامح شکری وزیر خارجه مصر با وزرای خارجه عربستان و سوریه در قاهره دیدار و گفتگو کرده بود.در نشست وزرای خارجه مصر و سوریه، تقویت و گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف بررسی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار